Forum

Kuchenne porady

Jak się suszy grzyby?

  • Autor: Karolina_XV Data: 2005-10-13 11:01:12

    Witam!
    Jestem początkującą kucharką i potrzebuję porady. Dostałam wczoraj całą reklamówkę grzybów leśnych od koleżanki Chciałabym je ususzyć, ale nie za bardzo wiem jak. Napiszcie mi po kolei co mam zrobić z tymi grzybami. Czy najpierw umyć? Czy trzeba pokroić na kawałki? A co z ogonkami - też się je suszy? Jestem zielona w tym temacie. Obiło mi się też kiedyś, że grzyby się nawleka na nitkę i rozwiesza. Ile tak powinny wisieć? Jaki sposób najlepszy?
    Z góry Wam dziękuję za wszystkie wypowiedzi i czekam z niecierpliwością.

  • Autor: jasia Data: 2005-10-13 12:40:26

    Ja do suszenia grzybków mam porobione ramki z cienkich listewek z rozpiętą siatką nylonową. Na siatce rozkładam grzyby oczyszczone i pokrojone. Siatkę z grzybami na gorący kaloryfer. Oczywiście , kaloryfer musi być żeberkowy. Ramki są dopasowane do kaloryferów, aby nie spadały. Ten sposób stosuję od lat i bardzo się sprawdza.
    Ususzone grzybki - wiadomo do słoja.
    W tym roku jeszcze nic nie ususzyłam. Ale jest nadzieja... właśnie pojawiły się grzyby i mam zamiar......OCH, TO BEDZIE GRZYBOBRANIE !
    jasia

  • Autor: renataz36 Data: 2005-10-13 13:19:17

    A ja się podziele innym sposobem na ususzenie na 2 - 3 grzybków bo po wędzrówkach po działce czasem tak własnie mam i nie wiem co z nimi zrobić. Otóż koleżanka poradziła mi oczyścić i pokroić grzybki a nastepnie układać na pergaminie na półce w lodówce. Schną może powoli ale naprawde wychodzi. Pozdrawiam

  • Autor: rynia2 Data: 2005-10-13 14:20:46