Forum

Kuchenne porady

Placek z sezamem, jabłkami i ????

• Autor: amstel21 Data: 2006-01-20 13:09:30

Nie wiem, czy piszę we właściwym dziele, jeśli nie, z góry przepraszam. Mam pytanie: ostatnio z przypadku zostałam poczęstowana plackiem i bardzo chciałabym znaleźć do niego przepis. Był to placek kruchy, tak warstwowo przełożony jak królewski, była tam warstwa sezamu (tak jak te malutkie sezamki, co można kupić w sklepach), jabłka, sądzę, że jakaś konfitura albo powidło. Nie znam się na tym. W każdym razie placek był przepyszny. W serwisie znajduje się bardzo dużo przepisów. Może coś kojarzycie? Proszę o pomoc.

• Autor: Cewa2 Data: 2006-01-20 13:21:04

ROZKOSZE PODNIEBIENIA

CIASTO I:

• 3 szklanki mąki
    • 5 żółtek
    • kostka margaryny
    • cukier waniliowy
    • 1/4 szklanki cukru pudru
    • 4 łyżki kwaśnej śmietany
    • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Zagnieść kruche ciasto i podzielić na 2 części. Na pół godziny włożyć do lodówki

• 15 dag ziarna sezamowego
    • 2 łyżki miodu
    • 10 dag margaryny
    • 1/4 szklanki cukru

Wszystko razem zagotować. Gdy będzie gęstnieć wyłożyć na pierwszą część ciasta i upiec (ok. 20-30 min.)

CIASTO II:

• słoik dżemu
    • pól szklanki cukru
    • 6 białek
    • 5 dag wiórków kokosowych

Drugą część ciasta rozwałkować i posmarować dżemem. Białka ubić na puszystą pianę z dodatkiem cukru. Na końcu dodać wiórki kokosowe. Wyłożyć pianę na ciasto i upiec (ok. 20-30 min.)

CIASTO III:

• 15 dag maki
    • pół szklanki cukru pudru
    • 5 dag margaryny
    • 2 jajka
    • 2 łyżki śmietany
    • 2 łyżki miodu
    • łyżeczka sody oczyszczonej

Przygotować ciasto.

• 20 dag pokrojonych orzechów włoskich
    • 10 dag margaryny
    • 3/4 szklanki cukru
    • 3 łyżki miodu

Wszystkie składniki zagotować w garnku. Kiedy ugotujemy karmel wylać go na placek z miodem. Upiec (ok. 15 min.)

MASA I:

• 15 dag chałwy waniliowej
    • 3/4 kostki margaryny
    • 1/4 szklanki cukru