Nie wiem, czy piszę we właściwym dziele, jeśli nie, z góry przepraszam. Mam pytanie: ostatnio z przypadku zostałam poczęstowana plackiem i bardzo chciałabym znaleźć do niego przepis. Był to placek kruchy, tak warstwowo przełożony jak królewski, była tam warstwa sezamu (tak jak te malutkie sezamki, co można kupić w sklepach), jabłka, sądzę, że jakaś konfitura albo powidło. Nie znam się na tym. W każdym razie placek był przepyszny. W serwisie znajduje się bardzo dużo przepisów. Może coś kojarzycie? Proszę o pomoc.
Zagnieść kruche ciasto i podzielić na 2 części. Na pół godziny włożyć do lodówki
15 dag ziarna sezamowego
2 łyżki miodu
10 dag margaryny
1/4 szklanki cukru
Wszystko razem zagotować. Gdy będzie gęstnieć wyłożyć na pierwszą część ciasta i upiec (ok. 20-30 min.)
CIASTO II:
słoik dżemu
pól szklanki cukru
6 białek
5 dag wiórków kokosowych
Drugą część ciasta rozwałkować i posmarować dżemem. Białka ubić na puszystą pianę z dodatkiem cukru. Na końcu dodać wiórki kokosowe. Wyłożyć pianę na ciasto i upiec (ok. 20-30 min.)
CIASTO III:
15 dag maki
pół szklanki cukru pudru
5 dag margaryny
2 jajka
2 łyżki śmietany
2 łyżki miodu
łyżeczka sody oczyszczonej
Przygotować ciasto.
20 dag pokrojonych orzechów włoskich
10 dag margaryny
3/4 szklanki cukru
3 łyżki miodu
Wszystkie składniki zagotować w garnku. Kiedy ugotujemy karmel wylać go na placek z miodem. Upiec (ok. 15 min.)
MASA I:
15 dag chałwy waniliowej
3/4 kostki margaryny
1/4 szklanki cukru
Wszystko razem rozpuścić w garnku, cały czas mieszając, ale nie gotować. Po zestawieniu cały czas mieszać, aż do zgęstnienia.
MASA II:
budyń kokosowy
pół litra mleka
kostka masła
10 dag wiórków kokosowych
szklanka cukru pudru
Ugotować budyń na mleku i ostudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Do masła wkręcić wystudzony budyń, dodając pod koniec ucierania wiórki kokosowe.