o tak! Wróbelek i bunia mająrację- chałwa i sok z cytryny:) Ja jeszcze czasem dodaję mielone orzechy (włoskie albo pistacje). Można też utrzeć masło z ostudzonym budyniem (np. toffi albo czekoladowym)
Ja daje do kremów:spirytós, ananasy, brzoskwinie, kawa, kakao, czekolada, kokos, płatki migdałowe, orzechy, rodzynki, mleko z kondensowane itd, co mam i zależy co piekę!!
Ja też zazwyczaj dodaję to co już napisano powyżej, nie robiłam jeszcze nigdy z chałwą ale pewnie zrobię w najbliższym czasie bo brzmi zachęcająco. Ostatnio dodałam do kremu kilka łyżek przestudzonej masy pomarańczowej z przepisu marinika na mazurek pomarańczowo-kawowy, jak dla mnie efekt wyszedł super.Pozdrawiam.Kasia
Jeśli mowa tu już o masach to pytanie jedno wtrące. Z racji tego, że jestem początkująca w wypiekach to nic o nich niewiem. Czy do masy już gotowej, np gysikowej można dodać budyń? I jeśli tak to jaki? ugotowany już czy można wsypać bezposrednio z torebki? Czy to zmieni smak? A czy można do masy dodać np galaretkę, i czy tężejącą czy też wsypać z torebki? Dziękuję i serdecznie pozdrawiam, Małgosia
Budyń dodajemy ugotowany i wystudzony, a jeśli chodzi o galaretkę to rozrabiamy ją w mniejszej ilości wody, ale ja ją najczęściej dodaję do śmietanowców lub serników na zimno
Dziękuję za odpowiedż. A jak zrobić masę budyniową typową tylko z budyniu? Bo w przepisach nie mogę znaleźć. Czy budynie gotujemy w takiej ilości mleka jak pisze na opkakowaniu? I ile masła czy margaryny dodajemy do budyniu?
Witam - pozwolę sobie Tobie odpowiedzieć ; ja wczoraj robiłam masę budyniową do 3bit- dwa budynie bez cukru ugotowałam w 0,5 litra mleka, Wychodzi bardzo gesty budyń i tak ma być ! Do podstudzonego ale jeszcze lekko ciepłego dodałam 3/4 kostki miękkiego masła. Wszystko razem zmiksowałam na jednolitą masęm tak żeby nie było grudek . Pozdrawiam - Elek