Mam takie pytanko ....potrzebuję pare fajnych pomysłów na zabawy, konkursy dla dzieci w wieku 5-7 lat. Moja coreczka w piątek obchodzi 7 urodzinki i chciałabym zorganizować jej takie małe party w domu. Bardzo prosze o jakies propozycje .........z góry dziekuje Iwona
Milusiu ja Ci proponuję: 1. na środku podłogi wyłóz kilka zabawek. Jedno dziecko zakrywa oczy i w tym czasie jedną zabawke trzeba schować. Dziecko powinno zgadnąc której zabawki brak. Mozna potem nie zabierać zabawki tylko zmienic połozenie. 2. Na gładkim stole kazde dziecko kładzie kawalek papierku. Wszystkie dzieci dmuchaja swoje papierki i króry znajdzie sie pierwszy na koncu stołu to dziecko wygrywa. 3. W pokoju mozna zrobic tor przeszkód. Dziecko powinno pod czymś sie czołgać, po wąskiej deseczce przejść i wrzucić do pojemnika piłeczkę. To tyle mi przyszło do głowy ze względu na wiek dzieci. Przyjemnej zabawy ABA
Zwierzecy telefon: Dzieci siedzą na krzesłach jedno za drugim lub w kręgu. Wybrane dziecko wymyśla zwierzę i pasujący do niego glos, który następnie bar- dzo cicho szepcze do ucha sąsiadowi, len przekazuje go następnej osobie itd. Trwa to tak długo, aż głos zwierzęcia dotrze do ostatniego dziecka. Powinno ono powiedzieć innym, jakiego zwierzęcia jest to glos. Odpowiedź musi być potwierdzona lub poprawiona przez pierwsze dziecko. Zlodziejski ptak: Jedno dziecko z zamkniętymi oczami siedzi w postawie królewskiej na krześle, w środku kręgu. Ma obok siebie różnorodne przedmioty.Inne dzieci są złodziejskimi ptakami i na zmianę próbują zabrać jakiś przedmiot. Jeśli dziecko usłyszy złodziejskiego ptaka, powinno z za- mkniętymi oczami wskazać kierunek, z którego się skrada. Jeśli złodziej- ski ptak zdobędzie jakiś przedmiot, wówczas role się zmieniają.
Skok kicajacego zajaca: Jedno dziecko siedzi po królewsku lub luźno na krześle i ma za- mknięte oczy. Inne dziecko jest kicającym zającem, który kica obok sie- dzącego dziecka. Dziecko z zamkniętymi oczami powinno usłyszeć i policzyć skoki. Jeśli policzy prawidłowo, wówczas role się zmieniają.Rozpoznawanie zwierzatKażde dziecko otrzymuje karteczkę z obrazem zwierzęcia. Za każ- dym razem dwie karteczki są takie same. Dzieci ze swymi obrazkami poruszają się w pomieszczeniu w rytmie bębenka. Zawsze gdy spotyka się dwójka dzieci, mogą one wymienić się karteczkami. Gdy bębnienie ustanie, wszyscy muszą pokazać swoje karteczki i zastanowić się, jaki ruch mógłby pasować do tego zwierzęcia. Każdy pokazuje ruch „swo- jego" zwierzęcia i szuka partnera, który porusza się w podobny sposób. Podczas ćwiczenia nie powinno się rozmawiać.
Skradajacy sie kot:Wszystkie dzieci, z wyjątkiem jednego, stoją plecami do środka krę- gu i wyobrażają sobie, że są ptakami. Jedno dziecko gra rolę skradają- cego się kota i stoi w środku „ptasiego" kręgu. Z tego miejsca próbuje podkraść się z tylu do jakiegoś ptaka. Jeśli ptak zauważy kota, wówczas podnosi rękę. Jeśli zaś kotu uda się złapać ptaka, to ten zostaje „skra- dającym się kotem". jesli ci choc troche pomoglam, i jesli interesuja Cie te zabawy moge jeszcze troche dodac.pozdrawiam
Mam takie pytanko ....potrzebuję pare fajnych pomysłów na zabawy, konkursy dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Moja coreczka w piątek obchodzi 7 urodzinki i chciałabym zorganizować jej takie małe party w domu.
Bardzo prosze o jakies propozycje .........z góry dziekuje
Iwona
może tu coś wybierzesz http://www.gospodyni.nazwa.pl/gry_i_zabawy_dla_dzieci.html
dziekuje .....napewno cos z tego wybiore
Milusiu ja Ci proponuję:
1. na środku podłogi wyłóz kilka zabawek.
Jedno dziecko zakrywa oczy i w tym czasie jedną zabawke trzeba schować.
Dziecko powinno zgadnąc której zabawki brak.
Mozna potem nie zabierać zabawki tylko zmienic połozenie.
2. Na gładkim stole kazde dziecko kładzie kawalek papierku.
Wszystkie dzieci dmuchaja swoje papierki i króry znajdzie sie pierwszy
na koncu stołu to dziecko wygrywa.
3. W pokoju mozna zrobic tor przeszkód.
Dziecko powinno pod czymś sie czołgać,
po wąskiej deseczce przejść
i wrzucić do pojemnika piłeczkę.
To tyle mi przyszło do głowy ze względu na wiek dzieci.
Przyjemnej zabawy
ABA
Zwierzecy telefon:
Dzieci siedzą na krzesłach jedno za drugim lub w kręgu. Wybrane
dziecko wymyśla zwierzę i pasujący do niego glos, który następnie bar-
dzo cicho szepcze do ucha sąsiadowi, len przekazuje go następnej
osobie itd. Trwa to tak długo, aż głos zwierzęcia dotrze do ostatniego
dziecka. Powinno ono powiedzieć innym, jakiego zwierzęcia jest to glos.
Odpowiedź musi być potwierdzona lub poprawiona przez pierwsze
dziecko.
Zlodziejski ptak:
Jedno dziecko z zamkniętymi oczami siedzi w postawie królewskiej
na krześle, w środku kręgu. Ma obok siebie różnorodne przedmioty.Inne dzieci są złodziejskimi ptakami i na zmianę próbują zabrać jakiś
przedmiot. Jeśli dziecko usłyszy złodziejskiego ptaka, powinno z za-
mkniętymi oczami wskazać kierunek, z którego się skrada. Jeśli złodziej-
ski ptak zdobędzie jakiś przedmiot, wówczas role się zmieniają.
Skok kicajacego zajaca:
Jedno dziecko siedzi po królewsku lub luźno na krześle i ma za-
mknięte oczy. Inne dziecko jest kicającym zającem, który kica obok sie-
dzącego dziecka. Dziecko z zamkniętymi oczami powinno usłyszeć
i policzyć skoki. Jeśli policzy prawidłowo, wówczas role się zmieniają.Rozpoznawanie zwierzatKażde dziecko otrzymuje karteczkę z obrazem zwierzęcia. Za każ-
dym razem dwie karteczki są takie same. Dzieci ze swymi obrazkami
poruszają się w pomieszczeniu w rytmie bębenka. Zawsze gdy spotyka
się dwójka dzieci, mogą one wymienić się karteczkami. Gdy bębnienie
ustanie, wszyscy muszą pokazać swoje karteczki i zastanowić się, jaki
ruch mógłby pasować do tego zwierzęcia. Każdy pokazuje ruch „swo-
jego" zwierzęcia i szuka partnera, który porusza się w podobny sposób.
Podczas ćwiczenia nie powinno się rozmawiać.
Skradajacy sie kot: Wszystkie dzieci, z wyjątkiem jednego, stoją plecami do środka krę-
gu i wyobrażają sobie, że są ptakami. Jedno dziecko gra rolę skradają-
cego się kota i stoi w środku „ptasiego" kręgu. Z tego miejsca próbuje
podkraść się z tylu do jakiegoś ptaka. Jeśli ptak zauważy kota, wówczas
podnosi rękę. Jeśli zaś kotu uda się złapać ptaka, to ten zostaje „skra-
dającym się kotem". jesli ci choc troche pomoglam, i jesli interesuja Cie te zabawy moge jeszcze troche dodac.pozdrawiam
Sa to zabawy z ksiazki Andrea Erkert "dzieci potrzebuja ciszy"
pozdrawiam
iwona