Forum

Kuchenne porady

Pomocy .............jak zrobić wino z winogron :-)

  • Autor: krysia64 Data: 2007-10-14 00:57:01

    Witajcie kochani ........potrzebuje sprawdzonego przepisu na zrobienie albo wina z winogron .....albo sama nie wiem czego? .
    W temacie win jestem zielona jak żabka ..,,nie robiłam nigdy wina .
    No chyba ze macie jakieś inne pomysły co zrobić z tym winogronem .........bo chyba moje winogrona sie szaleju najadły , tak obrodziły ...zobaczcie sami zresztą .
    ........macie może jakiegoś pomysła co by tu z tego zrobić ?? z góry wielkie dziekuje

  • Autor: bratka2 Data: 2007-10-14 10:02:08

    tak się składa że co roku nastawiam wino z winogron, tylko z tych jasnych.Winogrona przepuszczam przez sokowirówkę, pestki i skóry wyrzucam.Uzyskany sok wlewam do galonu.Gotuję wodę z cukrem,studzę.Jeśli mały galon to ok.5 kg. cukru do dużego ok.10 kg.cukru.Cukier gotuję z wodą w dużych garach.Syrop wlewam do galonu.Rozrabiam drożdze winiarskie z matką przepis na drożdzach.Wlewam do moszczu ,gąsior zatykam korkiem z rurką.Do rurki wlewamy ciutkę wody.Kiedy wino zaczyna pracować woda w rurce zaczyna pykać. Po ok.miesiącu zlewam wino przez gazę do butelek.No,jest trochę roboty.

  • Autor: Natka64 Data: 2007-10-14 11:33:30

    Bratka2 nie jest to za wczesnie po miesiacu dawac do butelek one jeszcze musi sie klarowac,robimy juz prawie 10 lat wino ,maz je po 2 miesiacach przelewa  przez gaze i z powrotem wlewa do butli i jak jest za malo cukru do jeszcze dodajemy i znow czekamy z miesiac .Wino juz nadaje sie do picia ale przechowujemy je w dalczym ciagi w butli.A co do cukru na poczytek dajemy okolo 3-4 kilogramy ,po tym przecedzeniu kosztujemy i jak jest malo slodkie to dodajemy cukier z przegotowana woda.Wiadomo nie kazdy lubi za slodkie wino.Na poczatku za wczesnie dalismy do butelek i nam korki wywalily ale bylo sprzatania hahah.Pozdrawiam

  • Autor: Janek Data: 2007-10-14 20:22:19