Forum

Rozmowy wolne i frywolne

Święta Bożego Narodzenia

  • Autor: Izunia_1985 Data: 2007-11-01 10:55:29

    Witam
    Jestem studentką i pisze prace dyplomową na temat obyczjów Bożonarodzeniowych. Mam prośbe czy moglibyście naisać jak spędzecie święta? Jakich obyczjów przestrzegacie? A może jakieś nowe wymysliliście? Prosze tylko o dopisanie z jakiego województwa jesteście! Z góry dziękuje. Bardzo mi te informacje pomogą.

  • Autor: kiiri Data: 2007-11-01 11:20:06

    A emigrantow tez obejmujesz w pracy :) ?

  • Autor: Izunia_1985 Data: 2007-11-01 14:53:12

    Nie zastanawiałam sie nad tym. Ale jeżeli ktoś chce z poza Polski opowiedzieć o swoich świętach to prosze. Napewno wykorzystam :)

  • Autor: kiiri Data: 2007-11-01 18:09:59

    W polsce - az jakos specjalnie tradycyjnie nie obchodzimy - moja mama jest z poludnia polski tata ze srodkowej a ja sie urodzilam na polnocy wiec trudno powiedziec zeby nasza tradycja wywodzila sie z mojego rodzinnego
    3miasta. Ale wyglada to prosto staramy sie nie jesc az do Wigilii, do stolu zasiadamy gdy jest ciemno na dworze oczywiscie wczesniej dzielac sie oplatkiem. Na stole powinno byc 12 potraw, jest duzo ryb smazonych, sledzie w zalewie, paszteciki nadziewane grzybami i kapusta lub kulebiak w zaleznosci od roku, barszcz czerwony, makowiec, sernik, piernik, pierniczki (powiedzialabym ze slodycze sa najwazniejsze :D ) potem prezenty i juz.... nie spiewamy kolend, wlasciwe nic nie robimy takiego bardzo tradycyjnego...