A jakim cudem ? Termometr Ci wpadł do środka czy co ? :P Ja bym tam nie ryzykowała i wyrzuciła. Nie znam się, więc nic mądrego Ci nie poradze. Ciekawe co powiedzą inni .. ?
Sama o to pytam jakim cudem? Moj syn miał zmierzyć temperaturę, niby stuknął niechcąco, ale myślę, że tak naprawdę chiałz robić doświadczenie. Jutro pogadam z nim poważnie... Aha, potem tą rtęć z gorącą wodą z czajnika wylałam do sedesu i spłukałam. Czy aby dobrze zrobiłam? Mam nadzieję, że nie skaziłam środowska ani swojej łazienki:(.
Syn to chciał być chory...coś wiem na ten temat, też się doświadczalnie przekonałam, że skala termometru nie wystarcza, gdy chce sie "zrobić" wyższą temperaturę. Ja się wtedy nie przyznałam, wypłukałam czajnik kilkanaście razy, potem kilka razy zagotowałm wodę i wylałam. Nikomu się nic nie stało, żadnych sensacji żołądkowych.
I mam kolejny problem, ta rtęć którą wylałam z wodą do ustępu leży na dnie. Próbowałam wyciągnąć ( w rękawiczkach), ale rozbija sie na drobne kuleczki. Jak jej się pozbyć? Może zajrzy tu jakiś chemik?:).
Też miałam kiedyś ten problem - tyle tylko, że rtęć wylądowała na podłodze... Wzięłam ją na papierek i wrzuciłam do słoika - potem szczelnie zamknęłam i wyniosłam do śmieci na zewnątrz. W Twoim przypadku to trochę bardziej skomplikowane...rtęć jest bardzo trująca- szczególnie jej opary. Słyszałam kiedyś, że trzeba ją posypać siarką, żeby straciła swoje toksyczne właściwości, ale jak to zrobić jak to jest w ustępie...?i skąd wziąć siarkę? Nie wiem, ale radzę skontaktować się z kimś, kto się na tym zna, bo nie wygląda to ciekawie. A czajnik to bezwzględnie musisz wyrzucić!!!!Pozdrawiam