Posiadam długie i okrągłe doniczki, które stoją sobie na brzegu balkonu. Nie mam balustrady więc nie mogę ich zawiesić. Na ścianie po obu stronach drzwi balkonowych mam wiszące doniczki. Bardzo proszę Was o radę jakie kwiaty najlepiej prezentowałyby się na takim balkonie bez balustrady. Myślałam o stojących ale zwisających z balkonu, które zakryłyby brzydki murek. W tamtym roku w tych wiszących z sufitu doniczkach posadziłam bordowe goździki ale niestety nie przetrwały... Mój balkon przez cały dzień wystawiony jest na prażące słońce bo jest od południa dlatego też nie wszystkie kwiaty mogą przetrwać do końca lata. Marzy mi się kwiatowy balkon ale nie znam się na kwiatach... Pomóżcie!
Pelargonie lubią słońce. Trzeba je tylko regularnie podlewać i nawozić. Odwdzięczą się pięknym kwitnieniem przez cały sezon. A wybór masz duży. Zwisające polecam pojedyncze, takie najbardziej typowe, bo najlepiej kwitną. Ze stojącymi też można poszaleć, bo nie dość że spory wybór kolorów kwiatów, to są jeszcze z ozdobnymi liśćmi. Ja na dwór wystawiam jeszcze geranium, ono też jest z tej rodziny. Pobyt na słoneczku mu naprawdę służy. Pozdrawiam Hanka
Pieknie prezentuja sie begonie zwisajace ,a takze stojace o duzych kwiatach, tylko begonie lubia półcien ,pieknie tez prezentuja się fuksje zwisające a do stoiących doniczek moga byc niecierpki pełne Te kwiatki potrzebuja codziennego podlawania i regularnego nawozenia wtedy pieknie kwitna bardzo dlugo.Terwila
Begonie odpadają. Na moim balkonie cień jest tylko z samego rana. Słońce oświeca kwiaty aż do zachodu. Pelargonie chyba są najlepszym rozwiązaniem. Dziękuję za porady!
Ja tez mam taki balkon polecam pelargonie i petunie. Sadze naprzemiennie i slicznie rosna oraz dobrze sie maja. Wybieraj tylko kolorowe a nie biale bo biale slonce pali. No i przy petuniach trzeba uwazac na mszyce co drugi rok mam z nimo klopot ale tylko przy petuniach. Moze ktos wie dlaczego?