Forum

Rozmowy wolne i frywolne

Mój ślub...

  • Autor: dajanka Data: 2008-04-10 10:13:56

         Drogie żarłoczki, za tydzień w sobotę będzie mój ślub.... Mam niedużą rodzinkę, do  tej pory byłam na zaledwie trzech weselech i nie znam się zbyt dobrze na tych wszystkich zwyczajach, przesądach itp..... Więc mam kilka pytań:

    *Jak wygląda takie tradycyje powitanie chlebem i solą, i co wtedy trzeba robić?

    *Czy u Was sprzedaje się pannę młodą, jeśli tak to jak?

    *Jak przebiega całe błogosławieństwo i co rodzice powinni wtedy mówić (bo moi nie mają o tym pojęcia)

    *Kto powinien błogosławić ze strony mojego narzeczonego (jego rodzice nie żyją)? Chrzestni, czy babcia, która go wychowywała?

    *Czy w takiej sytuacji wypada zrobić podziękowania dla rodziców? Bardzo bym chciała moim podziękować, Adaś też jest za tym, ale myślę, że mimo wszystko będzie to dla niego trochę przykre....

    Odpisujcie, podpowiadajcie, doradzajcie.... Bardzo proszę!

  • Autor: kamaxyz Data: 2008-04-10 10:25:55

    Przede wszystkim trzeba być sobą moja rada,..... żadne wyuczone testy na nic,....się to zda
    wystarczy aby, rodzice mieli rozpromienioną twarz i byli szczęsliwi,że ich dziecko też będzie w nowym związku szczęśliwe,
    co do błogosławieństwa, wystarczy poprosic mamę i tatę o błogosławieństwo na dalszą drogę życia, rodzice wtedy..przynajmiej u nas tak jest przyjęte , mówią kilka słów od siebie, dają krzyż do ucałowania, a na czole swego dziecięcia znaczą ręką krzyżykiem,ale to nie jest reguła ważne,aby wszyscy byli przeświadczeni o tym że jesteście szczęśliwi.
    Jeżeli narzeczony nie ma rodziców, błogosławieństwa udziela jedno z rodziców chrzestnych, lub ktoś z rodziny ciotka, wujek.
    Jeżeli chodzi o podziękowane z Waszej strony..to wyjdzie od Was samych spontanicznie, nie można narzucać formy na nic się zda 
    Co do sprzedania Panny młodej???????????????nie wiem nie znam tego obyczaju