Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

róża- czy mozna ją teraz przyciąć?

  • Autor: Korcia Data: 2008-07-30 23:13:04

    Witam!!
    Mam posadzona piękna różę szczepioną na pniu- chyba tak to sie mówi. Po prostu rózyczka na patyku.
    W tamtym roku maiła piękny kształt a w tym jej gałazki są długie, deszcz ją przygiął i wyglada fatalnie. Czy mogłabym teraz jak juz wykwitła uformować ładną kulę??  Róża  ta w tamtym roku jeszcze raz kwitła pod koniec sierpnia. Czy może na wiosne zostawiłam zbyt długie gałązki? Prosze o pomoc bo ja jestem zielona!!pozdrawiam Korcia

  • Autor: reniapos Data: 2008-07-30 23:33:52

    Ja tez za bardzo na tym sie nie znam ale radze nie obcinaj jej bo juz w tym roku by nie zakwitła. .Poczekaj do jesieni i przed okryciem rózy na zimę uformuj ją tak jak chcesz albo przytnij nisko nad ziemia to wtedy wypusci od samego dołu gałązki i bedzi śliczna. Ja tak zrobiłam w jesieni ze swoja róża bo też była chuda i długa, a teraz jest bujna i pieknie kwitnie. Oto kilka fotek jakie jej zrobiłam przed opuszczeniem kraju w czerwcu.Teraz niewiem jak wyglada ale napewno jest cudna i pieknie pachnie.

  • Autor: Janek Data: 2008-07-31 00:09:03

    Za mało piszesz o swojej róży. Czy to jest róża pienna, pnąca czy wielkokwiatowa(?), Jesli możesz to wklej zdjęcie, jeśli nie to zajrzyj w wątek "moja dzialka", może jest tam cos podobnego... Poza ty. co rozumiesz pod pojęciem PIĘKNY KSZTAŁT ..CHYBA NIE FORME KULI, CZY CZEGOŚ INNEGO.
    W każdym bądź razie, obetnij teraz tylko przekwitnięte kwiaty, co umożliwi twojej roży dalsze kwitnięcie(moje wszystkie róże kończą  pokaz kwiatów późna jesienią ale cały czas obcinam przekwitnięte kwiaty. Ponadto trzeba dokładnie obejrzeć łodygę po obcięciu szczytu na którym był kwiat, bo niżej może już pokazywać się zalążek nowej łodygi na któej niedługo będzie nowy kwiat, tak aż do jesieni.

  • Autor: asia1975 Data: 2008-07-31 12:23:28