Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Rododendron

  • Autor: Agapis Data: 2008-10-07 19:07:59

    Witajcie. Mam problem z moim "rodziem" (rododendronem). Kupiłam go późną wiosną i wsadziłam do wielkiej donicy na balkonie. W zamysle miał iść do ziemi w ogrodzie ale nic z tego nie wyszło i musiał być wsadzony do donicy. Co gorsza tam musi zostać. Chyba dlatego, że późno był wsadzony, dopiero teraz ma pąki. I co ja mam z nim zrobić? Zabrać do domu? A co zimą? Czy pobyt w domu mu nie zaszkodzi? Nie mam możliwości przechować go w chłodzie, bo w piwnicy to chyba niezbyt dobrze mu będzie? Może ktoś jest mądry i mi pomoże, bo szkoda byłoby "rodzia" zniszczyć. Pozdrawiam.

  • Autor: messua27 Data: 2008-10-07 19:25:25

    nie znam się zbytnio na tym ale ja wziełabym go do domku i prztrzymała przez zime w dobrze oświetlonym miejscu ale nie blisko kaloryfera a na wiosnę do ziemi, chociaz wydaje mi się że nie jest późno żeby go przesadzić, moje rododendrony zaczęły kwitnąć po raz drugi w tym roku dwa tygodnie temu i jakoś się trzymają, a ja wsadzam teraz młode szadzonki do ziemi, i raczej też wszystko powinno byc ok:)

  • Autor: Agapis Data: 2008-10-07 19:31:32

    Niestety nie mogę przesadzić go do ogrodu, tak wyszło,że musi zostać na stałe w donicy. W domu mam niestety za ciepło żeby go trzymać. Muszę coś wymyśleć, żeby mógł zostać na balkonie.

  • Autor: messua27 Data: 2008-10-07 19:53:50

    to chyba pozostaje ci skombinowanie na zimę jakigoś chochołu typu słoma i wtolina ogrodowa, musisz go zabezpieczyć tak jak np róże,

  • Autor: Lusy Data: 2008-10-07 20:46:00