Forum

Kuchenne porady

Pieczenie biszkoptu tortowego

• Autor: Madame2006 Data: 2008-11-19 20:13:22

Witam wszystkich!
    Jestem początkującą kucharką, więc moje pytanie może niektórym wydać się zabawne... Niemniej jednak zadam je:
    Czy piekąc biszkopt do tortu (czy w ogóle biszkopt) można go piec warstwowo? A dokładniej chodzi o to, czy można piec potrójny biszkopt za jadnym zamachem, dzieląc surowe jeszcze ciasto na 3 części i wylewać na tortownicę, oddzielając jednocześnie papierem do pieczenia? Wyglądałoby to tak: blaszka - papier do pieczenia - pierwsza warstwa ciasta - papier - druga warstwa ciasta - papier -  trzecia warstwa ciasta. Zastanawiam się czy wszystkie warstwy ciasta wyrosną...

• Autor: anay Data: 2008-11-19 20:54:41

nigdy nie słyszałam o takim sposobie :) 
    ja albo piekę trzy spody oddzielnie (wtedy to dłużej trwa)
    albo piekę wszystko razem a potem robię rowek-znacznik nożem dookoła (a właściwie dwa, jeśli chcę mieć 3 spody), wkładam w rowek nić i ciągnę za oba końce do siebie :)  (nić gruba lub żyłka)

• Autor: anneau Data: 2008-11-19 21:46:52

hmmm.polecam wypróbować. I napisz koniecznie jak wyjmiesz ten papier w który tak pięknie wrośnie Ci ciasto :]

• Autor: Iloria Data: 2008-11-19 22:14:06

hmm pomysł bardzo ciekawy i nawet możliwy do wykonania ale będziesz miała ogromny problem z oddzieleniem tych części biszkoptu od papieru - po prostu wszystko ci się sklei w jedną całośc. Wyjdzie na to samo co normalne przecinanie całego ciasta.

Pozdrawiam cieplutko!

• Autor: alicja37 Data: 2008-11-19 22:18:11

Mnie się wydaje ,ze raczej nie.Biszkopt ci raczej nie urośnie.

• Autor: Glumanda Data: 2008-11-19 23:11:29