Forum

Kuchenne porady

ile olejku do ciasta??

• Autor: Shisha Data: 2008-12-08 09:08:23

Witam mam takie pytanie: z racji tego że jestem początkującą gospodynią domową;) nie wiem ile trzeba dawać olejku do ciast i ciastek; często w przepisie jest tylko wymieniony w składnikach a nie ma dokładnej ilości czy wtedy mam go wlać całego??? to mi sie tak jakoś zbyt dużo wydaje, proszę doświadczonych o poradę:)

• Autor: Shaera Data: 2008-12-08 10:14:47

Powiem Ci, że jest to raczej kwestia gustu. Jeśli lubisz intensywne ciasta/ciastka, to dajesz więcej - normalne ^^ Przykładowo, ja do muffinek (foremka na 6 sztuk) wlałam całą 6 ml fiolkę aromatu migdałowego (na spirytusie). Niby fiolka starcza na kg mąki - teoretycznie. Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia ^.-

• Autor: Wkn Data: 2008-12-08 10:29:37

Shaera, warto jeszcze wspomnieć o pojemności fiolek. Wyobraziłam sobie właśnie smak  sześciu mufinów, w których siedzi 10 ml olejku migdałowego i roznosi zapachy na całe osiedle. Dla mnie to całkiem niejadalna przyjemność :)

• Autor: Shanna Data: 2008-12-08 10:41:18

tez poczulam ten zapach. Ja dodaje kilka kropel, mieszam i probuje. Ale u mnie w domu nikt nie lubi zbyt intensywnych zapachow wiec nie mam sie czym martwic ze dodalam mniej.

• Autor: Shaera Data: 2008-12-08 11:16:30

Wkn, wspomniałam, że używam 6 ml fiolek ^^ Ale może nie powinnam się wypowiadać - używam aromatów, a nie olejków, o które było pytanie. Hm... Może to jeszcze kwestia dodawanych składników. To była moja druga próba robienia muffins. Za pierwszym razem nie dałam w ogóle aromatu i wyszły takie jakieś - dobre, ale nie super, a przy drugim podejściu wlałam właśnie całą 6 ml fioleczkę. Jak dla mnie wypas, hehe. Nawet mamie i ciotce smakowały ^^ Ale, jak już pisałam, to kwestia gustu. Ogólnie przyjęte jest, że 6 ml fiolka olejku/aromatu aromatuzyje kg mąki.
    Aromaty, których używam, są firmy Aromax (specjalnie poszłam do kuchni sprawdzić ^^) -> LINK

• Autor: Wkn Data: 2008-12-08 11:33:55