Forum

Rozmowy wolne i frywolne

MATEMATYKA---help!!!:)

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:01:18

    Jestem już przy opracowniu 37 pytania i utknęlam... nawet w googlach tego nie znalazlam:(.  Może ktoś z Was wie???
    W sumie mam 80 pytań do opracowania więc jeszcze mogę Was tu zahaczyć:)

    37)Jakie zbiory nazywamy rozlącznymi? Czy zbiory C-zbiór liczb calkowitych i W-zbiór liczb wymiernych są rozlączne? Odpowiedź uzasadnij.

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:29:50

    Zbiory rozłączne - Wikipedia, wolna encyklopedia

    Wyniki 1 - 10 spośród około 11,200 dla zapytania zbiór rozłączny. (Znaleziono w 0,24 sek.)

    Wyniki wyszukiwania
    1. Zbiory rozłączne - Wikipedia, wolna encyklopedia
      Zbiory rozłączne – dwa zbioryrozłączne, gdy ich część wspólna jest zbiorem pustym. Inaczej mówiąc, zbiory te nie mają ani jednego wspólnego elementu. ...
      pl.wikipedia.org/wiki/Zbiory_rozłączne - 21k - Kopia - Podobne strony
    2. CZYLI NIE MAJĄ ELEM. WSPÓLNEGO

    Liczby wymierneliczby, które można zapisać w postaci ilorazu dwóch liczb całkowitych, gdzie druga jest różna od zera, czyli liczby, które można przedstawić za pomocą ułamka zwykłego. Tak więc zbiór liczb wymiernych {\mathbb Q} to

    \mathbb Q = \left\{ {m \over n} : m, n \in \mathbb Z, n \ne 0 \right\}.Liczby całkowite - Wikipedia, wolna encyklopedia
    Zbiór liczb całkowitych oznaczamy w matematyce symbolem \mathbb Z (od niem. Zahlen - liczby). W Polsce w szkołach podstawowych i średnich stosuje się jednak ...
    pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_całkowite - 32k - Kopia - Podobne strony

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:31:26

    Liczby całkowite – intuicyjnie definiując są to: liczby naturalne dodatnie \mathbb{N}_{+}=\{1, 2, 3, \dots\} oraz liczby przeciwne do nich \{-1, -2, -3, \dots\} a także liczba zero.

    Zbiór liczb całkowitych można zdefiniować jako zbiór klas abstrakcji zbioru \mathbb N \times \mathbb N relacji równoważności

    (a,\; b) \sim (c,\; d) \iff a+d = b+c .

    Wówczas dodawanie i mnożenie definiuje się jako:

    [(a,\; b)] + [(c,\; d)] = [(a+c,\; b+d)],[(a,\; b)] \cdot [(c,\; d)] = [(ac+bd,\; ad+bc)],

    gdzie [(a,\;b)] oznacza klasę abstrakcji odpowiadającą (a,\; b).

    Wtedy [(a,\; b)] oznacza się przez

    \begin{cases} n, & \mbox{dla }  a \ge b  \\ -n,  & \mbox{dla } a < b, \end{cases},

    gdzie n = | ab | .

    Zbiór liczb całkowitych oznaczamy w matematyce symbolem \mathbb Z (od niem. Zahlen - liczby). W Polsce w szkołach podstawowych i średnich stosuje się jednak oznaczenie \mathbf C, żeby ułatwić skojarzenie z polską nazwą.

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:39:22

    No to wychodzi na to ze są to zbiory rozlączne bo w calkowitych nie ma ulamków.... potwierdzcie bo mi się już mózg przegrzal chyba:))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:42:27

    pRZESTUDIUJ TEN RYSUNEK!

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:37:33

    Przykładem liczby niewymiernej może być liczba  \pi=3,1415\cdots, czy też  \sqrt{2}=1,4142\cdots

    MOIM WIĘC ZDANIEM NIE SĄ ROZŁACZNYMI, GDYŻ CZĘŚCIĄ WSPÓLNĄ SĄ WSZYSTKIE LICZBY ZAWARTE W ZB. LICZB CAŁKOWITYCH

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:41:13

    Ale wymierne to wszystkie ulamki .... a ulamki nie mają chyba nic wspólnego z calkowitymi. Kurcze:)) już mi się miesza to wszystko:)

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:45:20

    wYMIERNE, TO NIE WSZYSTKIE UŁAMKI, TYLKO TE, KTÓRE MAJĄ ILORAZ CAŁKOWITY.NP.Przykładem liczby niewymiernej może być liczba  \pi=3,1415\cdots, czy też  \sqrt{2}=1,4142\cdots a WYMIERNE :4/2 , 4/4, 6/3, 8/4.PRZEMYŚL TO !

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:47:24

    KAPUJESZ COŚ?

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:41:46

    Pomiędzy liczbami naturalnymi, całkowitymi, wymiernymi i niewymiernymi możemy zaobserwować poniższe związki:

    •  \mathbb{N} \subset \mathbb{Z}
    •  \mathbb{N} \subset \mathbb{Q}
    •  \mathbb{Z} \subset \mathbb{Q}
    •  \mathbb{Q} \subset \mathbb{R}
    •  \mathbb{NW}=\mathbb{R} \backslash \mathbb{Q} \subset \mathbb{R}

    N -LICZBY NATUR.

    Z-ZB.LICZB CAŁKOITYCH

    Q- ZB. LICZB WYMIERNYCH

    r - ZB.LICZB RZECZYWISTYCH

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:48:14

    Wychodzi na to że zbiór liczb naturalnych zawarty jest w zbiorze liczb wymiernych  i on jest częscią wspólną....czyli nierozlączne. tak?:)
    czy to logiczna odpowiedź?:))))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:49:30

    yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:51:00

    PRZEZ TEN RYSUNECZEK JEST ŁATWIEJ ZAPAMIĘTAĆ.MUSISZ TYLKO PRZYSWOIĆ JAKIE DANY ZBIÓR ZAWIERA LICZBY!

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:51:09

    ufffff:) To problem z glowy:)))) dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jestem przy pytaniu 46 tak że do 80 jeszcze mogę wolać:))))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:51:31

    KIEDY MASZ TEN EGZAMIN?

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:53:11

    Gdzieś po nowym roku ale jeszcze nie znam terminu bo to nawet trzy dni przed się możemy dowiedzieć:). Ale wcześniej jest pisemny jeszcze:)

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:53:38

    POWODZENIA!

  • Autor: tajger Data: 2008-12-30 22:54:17

    Dzięki za pomoc

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-30 22:55:50

    PA PAPAPAPAPA!

  • Autor: Mari Data: 2008-12-31 10:00:48

    Nostra2004, jestes WIELKA!!!!! Tajgerka tez, mnie przerazenie ogarnia jak tylko na to popatrze, ufffff, jak to dobrze ze dla mnie na szkole juz zbyt pozno. Pozdrawiam.

  • Autor: piegusowa Data: 2008-12-31 16:14:16

    Ja też się cieszę, że już nie muszę uczyć się matematyki, bo nigdy jej zanadto nie lubiłam ( czytaj:"umiałam").
    A jak popatrzyłam na te Twoje wykłady, Nostra, to już zupełnie czarna magia.
    Tajger, serdecznie Ci życzę, abyś przez to przeszła bez szwanku! Trzymaj się!

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 18:00:17

    Jakoś to będzie:) Jak narazie to bardzo mnie to cieszy:)))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 21:12:38

    To nie jest trudne, tylko trzeba miec dobrego nauczyciela,który dobrze wytłumaczy....Mi tłumaczyła to sporo lat temu nauczycielka, która stworzona była przez Niebiosa do przekazywania wiedzy ! Szkoda, że teraz już nie ma nauczycieli ze starej lwowskiej szkoły matematycznej !

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 15:45:19

    To jeszcze dwa pytania jakby sie ktos nudził:)))))).....w Sylwestra hehehe

    1-Podaj definicje wartosci bezwzględnej. Znajdź liczby spełniające warunek |x|=7. Odpowiedź uzasadnij.

    Odp. Wartośc bezwzględna jest zawsze równa lub wieksza od zera, jest dodatnia. x=7 x=-7.
    ...i tyle wiem....i to jeszcze pewna nie jestem:))


    2-Podaj interpretację geometryczną wartosci bezwzględnej. Wskaż na osi liczbowej liczby spełniające warunek |x|=5

    Czy to chodzi o to by na osi zaznaczyć 5 i -5?

    To narazie tyle:D ...cos czuje że jeszcze o coś zapytam:))))

    Pozdrawiam Wszystkich i szampańskiej zabawy zyczę:)))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 18:22:18

    1/Wartość bezwzględna (moduł[1])liczba rzeczywista bez uwzględnienia jej, ewentualnego, ujemnego znaku. Odległość liczby od zera. Przykładowo 3 jest wartością bezwzględną zarówno liczby rzeczywistej 3 jak i − 3. W programowaniu funkcję obliczającą tę wartość zwykle oznacza się abs(x).


    • Własności

      Dla dowolnych liczb rzeczywistych x i y zachodzą poniższe własności:

    •  |x| \geq 0
    • | x | = | − x |
    •  |x| = \sqrt{x^2}
    •  |x \cdot y|=|x| \cdot |y|
    •  \left|\frac{x}{y}\right|=\frac{|x|}{|y|},~y \neq 0

    Zobaczmy kilka przykładów:

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 18:23:44

    żle mi weszło ostatnie zdanie x=7 i x=--7 a nie w=--7

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 19:48:55

    Ok:) , czyli brakowało mi tego że ; jest to odległość od zera. Już wiem jak to wytłumaczyć profesorowi hehehehe

    Dzięki!!

    Jeszcze chyba podeślę tu  do sprawdzenia   obliczenia potęg i pierwiastków jak nie będę pewna.
    Tales , Funkcje trygonometryczne , równania i nierówności mam już opanowane;) aaaaaaa no i jeszcze logiczne zdania:)))...masakra! Ale już wiem:))... Choć chyba mi brakuje w którymś przykładu, jak znajdę to podeślę:)))


    Dziękuję bardzo :))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 19:56:07

    ok

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 18:25:29

    2/ tak i zaznaczyć, że od x=5 i x=--5 jest taka sama odl. na osi liczbowej , dlatego są rozwiązaniem.... i to wsio!

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 22:10:18

    No i te moje pierwiastki...zrobiłam ale nie jestem w 100% pewna szczególnie pierwszych dwóch.

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 22:16:59

    W pierwszym jest wynik 8 pierwiastków z trzech. Bo ucięło:)

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 01:16:29

    nie 8, tylko minus osiem pierwiastków...

  • Autor: Nostra2004 Data: 2008-12-31 22:49:41

    tajger - nie mogę niestety odczytać, bo nawet w powiększeniu niektóre cyfry są za małe...

  • Autor: tajger Data: 2008-12-31 22:59:15

    to ja Ci napiszę słownie działanie samo i wynik

    pierwiastek z 3/10 razy 10 do potęgi 1/2 minus dwa pierwiastki z 3 razy 4 i 1/2=  wynik mi wyszedł   -8 pierwiastków z 3


    I drugie;
    pierwiastek z 3 razy pierwiastek z 2 dodać w nawiasie pierwiastek z 2 za nawiasem do potęgi drugiej minus 2 pierwiastki z 6= 2- pierwiastek z 6



    To nie musi być teraz ja sobie zdaję sprawę ze dziś sylwester:)))))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 01:15:49

    Napisz mi ostatnie zadanie, bo nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że ono jest źle...Czy tam jest [x] mniesza, równa 4 ?

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 01:18:06

    ..jeśli tak, to co te strzałki robią poza 4 i --4 ?

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 01:21:28

    ..i rozwiń troszkę zad. 7 o odlegóści liczb / czyli współrzędnych na osi/ od zera...ubierz to troszkę więcej w słowa..

  • Autor: tajger Data: 2009-01-01 14:12:36

    W  ostatnim jest mniejsze lub równe 4.

    Ale mi chodzi głównie o te pierwiastki...

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 16:44:43

    Wg tego, co doczytałam jest OK. W pierwszym zadaniu napisałaś wynik 8..., ale potem poprawiłaś na --8 i tak ma być. Natomiast wracam do ostatniego zadania - wg mnie jest żle. zaznaczyłaś na osi liczbowej strzałki wychodzące do liczb Większych niż 4 i --4. Nie spełniają one warunków prawidłowej odpowiedzi, jeśli [x]<=4.Klamra na osi liczbowej powinna być zamknięta i obejmować liczby od --4 /włacznie/ do 4/ włącznie/. Wg Twojego rozwiązania warunki te spełnia liczba np.6. Czy [6], spełnia warunek postawiony w zadaniu? Nie, gdyz jej wart bezwzgl. jest większa niż 4.Musisz zapamiętać, że tam gdzie występuje znak<=, >= klamra zawsze zamyka jakiś okreslony obszar na osi współrzędnych. Jeśli są znaki tylko<,> klamra ma postać otwartą do nieskonczoności. Pozdrawiam

  • Autor: tajger Data: 2009-01-01 17:09:00

    To ja tak mam:), jest to ostatni rysunek. Wtedy x należy od <-4 ;4> i są to nawiasy zamknięte.

    A jeśli chodzi o te pierwiastki to tam bylo -8 pierwiastek z 3.  A nie samo -8, czy tak?

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 17:50:10

    tak, dlatego dałam ......powodzenia

  • Autor: tajger Data: 2009-01-01 17:53:39

    Dzięki za pomoc:))) Może akurat nie wylosuję pierwiastków:)))

  • Autor: Nostra2004 Data: 2009-01-01 18:11:08

    Nic sie nie martw, dobrze Ci idzie !

  • Autor: tajger Data: 2009-01-01 18:44:35

    Dzięki:)

  • Autor: mint Data: 2009-01-01 00:52:24

    -moze teraz bedzie latwiej....:)

Przejdź do pełnej wersji serwisu