hej, mam w pracy panią, której kilka lat temu zmarł mąż. Zostawił po sobie broń myśliwską (zabytkową, gdyż podobno z 1890 roku). Ta pani, nie mając pozwolenia na broń, musiała ją zdać na policję. Podobnież mieli ją tam "zutylizować". Tak się jednak nie stało (musieli się nie dogadać, albo ta pani nie zrozumiała, gdyż była w ciężkim stanie po śmierci męża). Niedawno przyszło jej wezwanie na komendę i okazało się, że broń od 6 lat leży w depozycie i oni sobie teraz (sic!) przypomnieli, że ona im za ten depozyt ma zapłacić. Ni mniej ni więcej tylko 4000 złotych. Jak na samotną starszą panią dość sporo. Kobieta jest załamana, nie bardzo ma jej kto pomóc (dzieci nie ma). Pomyślałam sobie, że może mogłabym jej to na jakiejś aukcji w internecie wystawić; może by kto kupił za jakiekolwiek pieniądze. Nie znam się na broni wcale, ale podobno ta jest dobrze utrzymana i sprawna (mąż nią rzeczywiście polował). Gdyby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć to BARDZO PROSZĘ p.
Niech ta Pani napisze pismo do Komendanta tej jednoski z prośbą o podanie podstawy takich kosztów i o umorzenie. Powinna mieć jakiś kwitek, że oni to wzięli w depozyt i na tym kwicie lub jemu towarzyszącym dokumencie powinna mieć informację o tym jakie może ponieść koszta. Jeśli czegoś takiego nie otrzymała, to niech się wypchają. W każdym mieście trochę większym można otrzymać też darmowe porady prawne. Poszukaj jej takiej możliwości Pozdrawiam
Jesli chodzi o porade prawna,gratis,polecam FORUM PRAWNIKOW.Korzystalam kilka razy tak wiec polecam,zawsze cos podpowiedza.Nie moge linka wstawic bo mam cos z przegladarka,ze sie adres nie wyswietla,ale w google mozna znalezc:)
Jak wróci mój mąż z pracy to się go podpytam i może on coś poradzi. W końcu jest myśliwym i nie tylko. Z bronią do czynienia ma więc może coś podpowie w tej sprawie. Odezwę się później.