Forum

Rozmowy wolne i frywolne

akwarium

• Autor: maria11 Data: 2009-08-21 12:31:12

Witam!  
    Pomóżcie kochani chcę kupić akwarium 50 , 60 litrów, ale już gdzieś doczytałam na forum, że więcej pracy przy takim mniejszym niż przy 200 litrowym. Jestem zielona w tej kwestii, chociaż na duże mnie nie stać, nawet nie miałbym gdzie postawić.
    Myślę żeby kupić na Allegro zestaw taki akwarium z oświetleiem+ grzałka z termostatem+ filtr z deszczownią HANZA i trochę gratisów, zawsze taniej niż w sklepie. Może ktoś mi podpowie na co powinnam zwrócić uwagę, co jeszcze muszę dokupić, jak dobrać gatunki rybek, może tylko samce, zeby narazie nie było kłopotu z tymi małymi i czy to taki problem?
    Myślałam o tych welonach które mogą być w temperaturze pokojowej, nie trzeba podłączać podobno grzałki, ale jak często trzeba czyścić takie akwarium?
    Spodziewam się niedługo dzidziusia i chciałabym aby najmniej kłopotu przynajmniej na razie było z tymi rybkami, a które obiecaliśmy dzieciom kupić.

• Autor: rybcia125 Data: 2009-08-21 12:42:04

Mam męża fanatyka akwarium i przerabiałam 60 litrowe i nie polecam często trzeba zmieniać wodę obecnie mamy 200 litrowe i od roku nic nie robimy z nim poza umyciem filtra raz na pół roku(mamy filtr kubełkowy i jeśli można kupić taki do mniejszych akwariów to zdecydowanie warto wyłożyć na niego trochę więcej i mieć śwęty spokój. A co do rybek to nie mogą być same samce bo są agresywne a problem z młodymi rybkami jest tylko w przypadku ryb żyworodnych typu gupiki. W małym akwarium mieliśmy gupiki ( moja głupota bo się na nie uparłąm) i był problem dopóki nie kupiliśmy 2 skalarów. Teraz mamy neony ale w dużych ilościach i nam się podoba. Miłej zabawy z akwarium życzę.  

• Autor: maria11 Data: 2009-08-21 14:44:47

Tzn. jak często co miesiąc trzeba zmieniać wodę? Poza tym czy powinien być dodatkowo odmulacz?
    Dziękuję za odpowiedż i porady.