Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Bazylia więdnie

  • Autor: aventia Data: 2009-11-06 18:39:35

    Mam w kuchni bazylię w doniczce. Rosła sobie ładnie, ale od pewnego czasu sysytematycznie więdnie - gałązka po gałązce. Boję się, że całkiem mi zwiędnie :(
    Nie znam się na roslinach, więc zupełnie nie wiem co się stało. Proszę o rady co zrobić, żeby odżyła.

  • Autor: Wkn Data: 2009-11-06 18:45:02

    Ja jestem z roślinkami troszkę na bakier, ale słyszałam, że bazylia późną jesienią po prostu marnieje - jest rośliną, która swą młodość przeżywa latem, natomiast zimą jest słaba i zakupiona szybko obumiera.
    Natomiast coś mi chodzi po głowie, że Tineczka ma własnoręcznie wyhodowaną bazylię dorodną przez okrągły rok. Może ona zdradzi więcej szczegółów.

  • Autor: arabis Data: 2009-11-06 18:57:54

    Ha mam ten sam problem. Myślę, że po prostu ma mało swiatła bo mamy taką a nie inną porę roku...

  • Autor: aggusia35 Data: 2009-11-06 19:00:39

    a wiecie że też się nad tym dziś zastanawiam moja tez jakby tak zmarniała

  • Autor: Zośka Data: 2009-11-06 19:13:47

    Zioła w doniczkach zanim trafią do sprzedaży są podlewane wodą z nawozem. Przez pewien czas jeszcze działał, ale roślinie potrzeba więcej.  Zrób roztwór na 1 wody  jedna łyżka nawozu do warzyw lub do liściastych kwiatów w płynie. Bazylia napewno Ci odżyje gdy podlejesz ją taką "wodą"

  • Autor: ewka63 Data: 2009-11-06 20:29:11

    To znalazłam na googlach:
    Bazylia

    Uważano ją za roślinę mającą boską energię. W Indiach składano na nią przysięgę w sądzie, a w Meksyku nosi się ją w kieszeni, aby przyciągnąć pieniądze. My, idąc za przykładem mieszkańców basenu Morza Śródziemnomorskiego, wykorzystujemy ją głównie w kuchni. Zioło to przyspiesza trawienie, a postawione na parapecie w oknie - odstrasza owady.