Forum

Kuchenne porady

Pomysły na kawę z ekspresu

• Autor: myszka82 Data: 2009-12-06 23:11:25

Kochani forumowicze! Zamirzam zakupić ekspres do kawy (zelmer maestro). Chciałabym Was prosić o jakies przepisy na kawE lub inne napoje, które mozna przyrządzić za pomoca ekspresu. Jestem całkowitą amatorka jesli chodzi o kwestie ekspresów i kawy, dlatego bardzo prosze o pomysły.

• Autor: ekkore Data: 2009-12-07 08:45:33

Za pomocą ekspresu przyrządzisz tylko kawę. Mniej lub bardziej rozcieńczoną - to kwestia gustu- w sitko zmieści się tylko określona ilość kawy, a napar kawowy leci tylko przez pierwsze kilka - kilkanaście sekund (małe espresso) - dalej to już tylko woda.
    Wykorzystujac dyszę możesz spienić mleko - i zrobić capuccino lub latte (z tym, że latte już nie bezpośrednio przy użyciu ekspresu).
    Za pomocą dyszy można także gotować wodę - tylko po co?

A pomysł na kawę zależy od Twojej inwencji *(własnej lub wykorzystanych gotowych pomysłów) - zobacz artykuły Lubczyka o kawie

Ja mam ekspres krupsa - kawę parzy doskonałą - crema jest gruba, puszysta. Natomiast mleko spienia kijowo (bardzo szybko je zagotowuje). Capuccino nie robię wcale, a jak chce zrobić latte to miksuję mleko w garnku na gazie zwykłym mikserem - wtedy piana jest wyższa i sztywniejsza.

• Autor: pasibrzuch Data: 2009-12-07 15:39:52

Co do spieniania mleka - też mam ekspres Krupsa i moi rodzice również. Początkowo też wydawało mi się że piany porządnie się tym nie da ubić. Później pracowałam w kawiarni przez parę miesięcy i nauczyłam się kilku rzeczy. Nigdy nie udało mi się spienić mleka jak w pracy, ale da się zrobić gęstą, piękną piankę i cappuccino z czapeczką wystającą ponad krawędź filiżanki. Myślę, że fajnie byłoby spieniać mleko ekspresem - dużo szybciej i wygodniej. Jeżeli chciałabyś, mogę napisać jak spieniam mleko, może też mogłabyś wykorzystywać swój ekspres w pełni :)