Nie wiem czy dobrze zatytułowałam nawet. Pod tym względem jestem laikiem.
Pomyślałam sobie, że może przydałby mi się internet w trakcie podróży - ale bez zobowiązań w postaci umowy - czyli prepaidowy. Działający na zasilenie polskie, jak zagraniczne (abym mogła sobie kupić jakiegoś prepaida, w zależności od kraju). Pooglądałam sobie w necie - tyle, że nic mi to nie mówi - chciałabym takiego co wygląda jak pendrive. Cena jak najniższa - byle jednak dało sie z tego korzystać w wersji ograniczonej - sprawdzenie podstawowych informacji czy kontakt z rodziną - kilku,kilkunasto minutowy. czas korzystania dziennie - max godzina ) - bo co z tego, że zaoszczędzę, jak nie da się korzystać.
Dalej co znaczy pakiet danych? Bo za to się płaci? Ile to jest na konkretne strony? Np na podstawie WZ czy jakiegoś portalu informacyjnego - bo to potrafię sobie wyobrazić.
A do dyspozycji mam laptopa - lekko wiekowego (jak na taki sprzęt), ale już z XP. Laptop ma wewnętrzny modem - jest możliwe połączenie za pomocą kabla. Czy gdybym chciała podłączyć zewnętrzny to tamten trzeba wyciągnąć?
A i co z prędkością transmisji - ale też na jakimś przykładzie - bo same cyferki nic mi nie powiedzą. W domu mam prędkość stacjonarnego 1 (mega, giga - nie wiem)B. czy trudno się jest przyzwyczaić do wolniejszej pracy?
A - znalazłam coś takiego MODEM USB HUAWEI E160 - ten jest chyba najczęściej spotykany.
gdzie w tym czymś wkłada się kartę - aby działało w danej sieci? Rozbiera się jak telefon?