Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Truskawki-jakie odmiany i kiedy?

  • Autor: beata1 Data: 2010-06-09 13:09:21

    Witajcie mam zamiar posadzić truskawki lecz zupełnie nie wiem w jakim miesiącu najlepiej to zrobić i nie znam się na odmianach jedynie zengę znam.Jakie odmiany truskawek mi możecie polecić które owocują najwcześniej i takie które rodzą dwa razy w roku i sa smaczne.Proszę o sugestie.

  • Autor: asiula76 Data: 2010-06-09 16:36:02

    Z tego co wiem to truskawki najlepiej sadzić na jesieni,ale można też teraz. W zeszłym roku posadziłam własnie na wiosnę i teraz ładnie kwitną. Pozdrawiam.

  • Autor: Zośka Data: 2010-06-09 21:55:51

    To również zależy od sadzonek, Jeśli są w paletach rozsadowych , można i teraz. Rwane najlepiej przyjmują się jesienią. Na nazwę odmian poczekam razem z Tobą

  • Autor: Kazik45 Data: 2010-06-09 22:33:09

    Sadzić najlepiej tuz po zakończeniu okresu owocowania, po wykształceniu odrostów-wąsów ...ale to już gdy będziesz miała sadzonki własne, w sposób bardzo prosty ma tylko dwa warunki: bierzemy pierwszy wąs, na nim pierwszy zawiązek, pozostałe odcinamy NIE ODRYWAMY!!!., jak rownież kolejne odrosty na wąsie pierwszym, ... najlepsze sadzonki uzyskasz z krzewu jednorocznego najwyżej dwuletniego.
    Najlepiej w pierwszym roku posadź po 20 szt trzech odmian, po roku już będziesz wiedziała, ktore odpowiadaja Ci smakowo i te dosadzisz z własnych sadzonek. Oczywiscie zależy ile miejsca przeznaczysz na truskawki. przeliczajac w rzędzie co 35-40cm odstepy między rzędami 50 cm.
    Jesli chodzi o odmiany, polecam Ci te linki,
    http://www.truskawki.waw.pl/6/odmiany/
    http://www.niewczas.com.pl/odmiany.htm
    ... wybierzesz sobie do jedzenia i przetwarzania jak i do zamrażania. Nie każda odmiana nadaje się do przetworzenia na zimę, a tu znajdziesz opisy dokładne (jest więcej opisow, tylko wpisz w google "truskawki odmiany").

  • Autor: beata1 Data: 2010-06-10 13:36:22