Witam, dostałam od znajomego mysliwego , żeberka z jelenia... no i nie wiem jak je przyrzadzić. Może ktoś zna jakiś przepis . Może kilka podpowiedzi, bo nie mam doświadczenia z gotowaniem dziczyzny. Z góry dziękuję.
Nie wiem, jak zrobić akurat żeberka, ale myslę, ze koniecznie musisz je zamarynować na conajmniej dobę. Własnie jesteśmy na agroturystyce, własciciel jest mysliwym i on twierdzi, że bez długotwałego marynowania dziczyzna będzie po prostu niesmaczna. Podstawą marynaty jest woda z octem. Sól, pieprz i przyprawy, jakie lubisz. Ja bym do zeberek dała jeszcze duzo czosnku, majeranek, kilka kulek jałowca i kilka gożdzików. A później - to chyba najlepiej smakowałyby duszone.
Jeszcze spytam znawcę, który dziczyzne je kilka razy w tygodniu :)
Otóż to, w necie jest kilka przepisów na mięso z jelenia albo sarny, ale nigdzie nie spotkałam przepisu na żeberka. Z jelenia robiłam i jadlam tylko wątróbkę, pycha. Puki co, żeberka jeszcze są w zamrażarce, a ja zbieram informacje, bo nie chcę ich zmarnować... pozdrawiam jasia
Żeberka zrobione i zjedzone, wyszły wspaniale. Ponieważ nie moglam znależć gotowego przepisu ,sama go skomponowałam, jest w moich przepisach. Pozdrawiam jasia
Witam, dostałam od znajomego mysliwego , żeberka z jelenia... no i nie wiem jak je przyrzadzić.
Może ktoś zna jakiś przepis . Może kilka podpowiedzi, bo nie mam doświadczenia z gotowaniem dziczyzny.
Z góry dziękuję.
http://www.dziczyzna.com.pl/index.html Moze tu znajdziesz inspirację...
Nie wiem, jak zrobić akurat żeberka, ale myslę, ze koniecznie musisz je zamarynować na conajmniej dobę.
Własnie jesteśmy na agroturystyce, własciciel jest mysliwym i on twierdzi, że bez długotwałego marynowania dziczyzna będzie po prostu niesmaczna.
Podstawą marynaty jest woda z octem. Sól, pieprz i przyprawy, jakie lubisz. Ja bym do zeberek dała jeszcze duzo czosnku, majeranek, kilka kulek jałowca i kilka gożdzików.
A później - to chyba najlepiej smakowałyby duszone.