Forum

Rozmowy wolne i frywolne

Działka budowlana

  • Autor: Agapis Data: 2010-08-17 21:26:37

    Kochani potrzebuję porady w sprawie kupna działki. Jeśli ktoś zna się na sprawach formalnych to proszę o pomoc.

  • Autor: Wkn Data: 2010-08-17 21:29:06

    No, ale może napisz, o co dokładnie chodzi.

  • Autor: Agapis Data: 2010-08-18 08:09:22

    Interesuje mnie jakie formalności muszę załatwić przy zakupie takiej działki, jakie papiery są potrzebne z mojej strony oraz ze strony sprzedającego. Na co zwrócić szczególną uwagę sprawdzając papiery (księga wieczysta, mapki itd) oraz kto, ja czy sprzedający, załatwia sprawę u notariusza. Jestem zielona w tej kwestii i każda pomoc będzie mile widziana.

  • Autor: mareczka Data: 2010-08-18 10:43:45

    Prawem zwyczajowym jest, że to sprzedający przygotowuje wszystkie dokumenty niezbędne do zawarcia aktu notarialnego. Potrzebny będzie wyrys i wypis z planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli jest załozona ksiega wieczysta - to wypis ( tj,. część opisowa) z rejestru gruntów (oczywiście kupujący może sobie wyrysu i wypisu z rejestru gruntów tj. mapa + częś opisowa) jeżeli nie ma księgi wieczystej to niezbędny będzie tytułprawny do nieruchomości ( akt własności ziemi, orzeczeniu sądu lub decyzja administracyjna) oraz wyrys i wypis z rejestru gruntów. Do notariusza: dowody osobiste i NIP. Waże jest uzgodnienie kto ponosi opłatę w Urzędzie Skarbowym sprzedający i kupujący odpowiadają solidarnie ale spotkałam się z tym, że w akcie notarialnym zapisano tylko kupujący lub po połowie kupujący i sprzedający. Zwróć uwagę w księdze wieczystej na hipotekę i inne obciążenia. Jeśli nie ma założonej KW to nie ma hipoteki. Co będzie z wprowadzeniem na grunt jak już kupisz działkę?

  • Autor: Agapis Data: 2010-08-18 12:17:24