to twój szczęśliwy dzień, wygrałeś nagrodę 100 000 zł, masz szczęście, zostałeś wytypowany, zostałeś zwycięzcą, odbierz nagrodę, twój nr jako pierwszy został wytypowany wyślij tylko sms a na darmowy nr - proponuję nie odpowiadać.
Mnóstwo ludzi ,,w swój szczęśliwy dzień'' przegrało kupę pieniędzy.
Są to zwyczajni naciągacze- oszuści, których dane trudno zidentyfikować. Policja się tym nie zajmuje ze względu na ,,znikomą szkodliwość czynu''. ( Ciekawe na jaką kasę w sumie naciągneli ludzi i jak w rzeczywistości ta ,,znikoma szkodliwość czynu wygląda''. Nawet, jeżeli włączycie się do gry wysyłając sms a darmowego, za kolejne przyjdzie Wam zapłacić.
Jeżeli otrzymujesz zawiadomienie:
To nie jest kawał wygrałeś 100 000- wyślij sms i odbierz nagrodę. Moim zdaniem posiadaczowi numeru powinni dać tę stówę. - Dostał wyraźne powiadomienie. Nie wysyłają, tym samym został oszukany, stracił czas, czasami pieniądze.
Nie jestem prawnikiem,ale takimi wyłudzeniami powinna się zająć prokuratura i policja.
Tak samo, jeżeli siedząc na necie widzicie, że ukazuje Wam się ikonka: ,,jesteś pierwszy o godz 15.03- wygrałeś!'', ,,jako jedyny pierwszy kliknąłeś..., podaj tylko swoje dane... - Internetowi oszuści w ten sposób wyłudzają Wasze adresy mailowe, na które otrzymacie mnóstwo spamu, a Wasze dane osobowe mogą fruwać po świecie i być wykorzystywane do nie wiadomo jakich celów. ( Swój adres domowy, telefon, imię i nazwisko podawajcie jedynie osobom zaufanym.) Nie mówiąc już o przelewaniu pieniędzy,czy tzw przedpłatach.
Kiedyś sama miałam okazję nabrać się na ,,kilknąłeś pierwszy o godz''- oczywiście nie wygrałam. Nie mogłam wysłać maila z prośbą o wykasowanie mych danych z ich bazy, okazało się że za każdym adresem mailowym stawiali kropkę, np stasia11@onet.pl. Nie mieli adresu stacjonarnego, nie wiadomo jak się nazywał szef.