one się chyba rodzą jako.... bezpępkowce chociaż nie jestem pewna, nie wiem jak to jest z kotami, w każdym razie gdy wiele lat temu odbierałam poród jednej suni to pępowiny szczenięta nie miały. Rodziły się jedynie w takiej błonie, którą trzeba było szybko zdjąć, żeby się nie podusiły. W naturze matka zlizuje ową błonę z maluszków, a tu był poród mnogi, bardzo nmogi, więc była zajęta rodzeniem i trzeba było jej pomóc
czyli mają, więc "pępkowe" musi być ta suczka, której pomagałam niczego nie odgryzała, leżała jak kłoda i tylko strasznie ziajała z bóleści zapewne
a pępowiny? bo ja wiem? może ta błona w którą były szczenięta opatulone (każde z osobna, i w trakcie porodu wyglądały jak nieforemne jajka w miękkiej skorupce) to były łożyska? Nie znam się na tym.
Oczywiście że decyzja należy do Nadii, ale sterylizacja z czasem jest wskazana. Babci kicia zanim została wysterylizowana, miała dwa razy młode w ciągu roku i ciężko było je komukolwiek oddać. Ludzie niechętnie chcą brać kociaki:( Dokarmiałam kiedyś bezpańską kotkę i kiedy miała młode musiałam nieźle się nachodzić zanim znalazłam im domy.Niektóre kotki mają po 5 a nawet 6 młodych po 3 razy do roku i jak to wtedy ogarnąc? Chyba lepiej wysterylizować. Kotkę wysterylizowaliśmy i mieszka sobie u mojej babci na wsi z jej 3 kotami i jest bardzo szczęśłiwa( też wysterylizowanymi )
Jak kocieta podrosna to planujemy kotke wysterylizowac, chociaz tutaj w Anglii to kocieta sa w cenie. Za jednego mlodego kotka mozna dostac nawet £ 50...
Rzeczywiście przekochane:) Ale słowa "słodkie" nie zaryzykuję, bo dziś rano słyszałam ciekawe stwierdzenie: w Polsce koty sa słodkie a w Chinach słodko-kwaśne