Forum

Kuchenne porady

mięso w słoikach - wekowanie

• Autor: collin Data: 2011-02-25 09:41:20

Były już podobne tematy na forum, wiem i przeczytałam. Jednak ja jestem komplenie zielona w tej kwestii. Ogólnie pare razy (właściwie trzy razy) fasolkę po bretońsku, pulpeciki, gulasz i bigos robiłam i wkładałam w słoiczki, niby się wszystkie zamkneły... Ale piersze słoiki wylądowały po tygodniu wszystkie w śmieciach. Tragedia. Następne tak samo, może troche dłużej wytrzymały. Więc dałam sobie spokój. Ale chciałabym podjąć sie wyzwania i kolejny raz spróbować. Tym razem interesuje mnie mięso kotlety, mielone schabowe, zrazy itp. Jak wekować. Wyczytałam, że po zrobieniu potrawy wkładamy do słoików i wlewamy sos... Ale schab jest bez sosu tylko z tłuszczem tak samo mielony. Proszę o wyjaśnienie tej kwesti, czy potrzebny jest zawsze sos czy na sucho też można?? oraz ile czasu trzeba gotować np. fasolkę po bretońsku może ja za krótko gotowałam - 25 min do 30 min. góra. Mąż wyjeżdża w niedziele także niewiele czasu mi zostało.

• Autor: dajanka Data: 2011-02-25 10:13:50

Collin, ja kiedyś w ten sposób pozbyłam się bogracza:(:(:(
    Czytałam, że ryzykowne jest wszystko co z cebulą, a fasolkę i mięso trzeba gotować długoooo i zdaje się, że trzykrotnie.. pierwszy raz chyba ze trzy godziny, na drugi dzień godzinę i na trzeci dzień też godzinę...
    Było też parę opini, że pierwsze gotowanie też wystarczy godzinne i wszystko będzie ok, ważne jednak by gotować jedzionko raz dziennie przez trzy dni, dopiero wtedy wszystkie bakterie odpowiedzialne za psucie padają...
    Co do schabu to niestety Ci nie podpowiem, bo jestem zielona w tej kwestii...
    Nie mniej jednak również chętnie poczytam na ten temat..:)

• Autor: jolka60 Data: 2011-02-25 10:45:19