Konkretnie chodzi mi o chevroleta aveo-hethbek.Chciała bym założyć ale nie wiem jak będzie się zachowywało to auto.Może ktoś z Was lub Waszych znajomych coś wie na ten temat.Wiem,że niektórzy pomyślą,że to nie jest forum motoryzacyjne ale proszę o pomoc.
Myślę,że wszelkie informacje znajdziesz hmm u mechanika :)
Ja z 3 lata temu założyłam (pół bagaznika mniej) ale jazda jest ekonomiczna tankuję 2 razy w miesiącu po 60 zl jezdze na gazie przez jakies 9 miesięcy w zimie na benzynie minus mam taki ze nie mam licznika gazu i musze pamietac kiedy tankowalam stary model autka W nowszych montuja juz liczniki i wskazniki :) Po zalozeniu gazu samochod mi bzikowal ale musial sie przestawic i przestawil :)
Chodzi o zapalanie w zimie zimno a zeby przelaczyc na gaz samochod musi byc nagrzany wiec zanim dojade o pracy do samaochod jeszcze nie zdazy sie nagrzac :) wiec zima na bezynie jezdze
Ja mam do pracy 15km to chyba będę mogła jeżdzić na gazie (ale fajnie napisałam) powiedz co to znaczy ,że Ci bzikował? Miałaś trudności z zapaleniem czy coś sie działo w trakcie?
Totalnie mi się psuł nie chciał zapalać i wszystko zaczeło szwankować .Z tego co mi mechanik mówil niektóre samochody tak własnie reagują na zmiany instalacyjne,zaczęło mi w samochodzie wysiadac dosłownie wszystko W warsztacie sie juz smiali mówiąc ze dawno mnie u nich nie było Co tydzien cos mi padało i cotygodniowe wizyty w warsztacie .Nie znaczy ze z Twoim będzie tak samo .;)Jak wspominalam ja mam starego bumbuma :)
Powinnas poczytac forum samochodowe poszukaj na necie albo zapytaj jakiegos faceta w pracy pewnie wiekszosc ma instalacje gazowe w samochodzie CNG albo LPG
Cytuje opinie mego mężowatego .. '' Konstrukcja opla , powinien dosyć dobrze funkcjnonować aczkolwiek mogą być problemy wynikajace z rodzaju instalacji i uzytego programu komputerowego '' . Pozdrawiamy !
Cletti w necie nie znalazłam forum z opiniami ludzi użytkujących takie auto , a w pracy nikt niema aveo a o takie konkretnie mi chodzi,bo każde reaguje inaczej(tak mi sie wydaje). ale dzięki tobie już coś na ten temat wiem.
Megi tak właśnie myślałam,że to zależy od rodzaju instalacji (tylko jak znaleść dobrą do tego auta?).Jednak chyba założe ten gaz ,bo cena benzyny mnie powala , u nas 5,27zł.
Linka ! nie zakaładaj .. to moja opinia laika ale jezdzącego swego czasu na LPG ...
Normy naszego autogazu dają wiele do życzenia ....,juz są prognozy , ze i to paliwo napędowe ma sromotnie iść w górę .. A taka insatlacja to zawsze ingerncja w konsrukcje auta ... !
Linko, ja zakładałam gaz do Fiata sieny jakieś 8 lat temu. Siena nie ma skomplilowanego mechanizmu, więc byłam baaaardzo zadowolona. Obecnie mam nowe suzuki i ma załozony gaz. Z początku miałam problemy z falowaniem obrotów ( nawet do 2 tys w czasie postoju). Ale jest to tylko problem dobrego wyregulowania. Nic mi się nie psuło, nie psuje. Pierwszą zimę mam już za sobą. Fakt, musiałam przejechać ok. pół kilometra, żeby spokojnie przełączyć na gaz, bo w przeciwnym razie gasł na wolnych obrotach. Trzeba tylko pamiętać, żeby przełączyć go ręcznie, żeby nie jechać cały czas na benzynie. Ale nie zamieniłabym się na beznynę - koszty są nieporównywalne. Jestem bardzo zadowolona, zwłaszcza na stacji :)
Spada podobno moc silnika. Podobno, bo nie jeżdżę aż tak szybko, żeby to zauważyć :)Jeśli dojeżdżasz do pracy codziennie, to jest to dobre rozwiązanie. W Krakowie kursanci jeżdżą na aveo i są to autka z gazem. Córka jeździła nimi na kursie. Problemów nie było z jazdą.
Wszystkie auta miałam i mam na gaz/benzynę. Jeżdżę na gazie cały rok i czasem przy przeglądzie technicznym następuje drobna regulacja. W Passacie jest sekwencyjna (ok 2500 zl). Musisz sobie policzyć, kiedy zwroci ci się instalacja. Jesli duzo jeździsz, bierzesz faktury na paliwo , to polecam! Ciekawi mnie jednak to, dlaczego nie ma w ofercie nowych aut z LPG????
Dopisano 11-08-07 12:19:47:
wpisz w google "najlesza instalacja LPG do chevroleta aveo", a napewno znajdziesz więcej interesujących opinii, np na www.gazeo.pl
jeżdze na "gazie" ;-)) od 2004 roku i nie miałam problemów z samochodem ,poza drobnym usterkami które u kazdego występują.
Czytam o tym ze ręcznie przełączacie na gaz, hmmmm, ja mam tak ustawione ze samo automatycznie przy obrotach 2500 przełącza się .A odpala samo na paliwie.
Jeżdżę cały rok na gazie, a mam już trochę wiekową instalację :-).
Prawdą jest ze trzeba brać poprawkę na wyprzedzanie na trasie , bo gaz osłabia silnik niestety.
Jezeli zmienię smochód to również zakładam instalację LPG.Mam ją umiejscowioną w zapasowym kole.
Co jest trochę uciazliwe, gdyż koło podróżuje sobie w bagażniku :-))
Krysiu, każdy gaz przełącza sie automatycznie :) przy osiągnięciu ponad 2 tys. obrotów. problem jest czasem w nowszych wersjach silnikowych, gdyż zimny silnik ( przy mrozie) po przełączeniu się na gaz po prostu zdycha. Wtedy najlepiej przed rozruchem przełączyc na benzynę, a po przejechaniu kilku kilometrów ( u mnie to ok. 2) przelaczyc na gaz. Wtedy znów autko automatycznie w czasie jazdy przełączy sie na gaz po osiągnięciu odpowiednich obrotów. Nie miałam tego problemu w sienie ( siena ma silnik jak budowa cepa), a teraz mam nowsze autko i tak mam.
Ewa, nie każdy gaz przełącza się automatycznie ;-) Wszystko zależy od rodzaju instalacji. Starsze trzeba było przełączać ręcznie.
Miałam 4 samochody na gaz i obecny, najnowszy, ma dwa lata, instalację miałam dobraną przez producenta i sama się przełącza na gaz, ale nie pod wpływem osiągniętych obrotów, tylko kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Logiczne jest, że zimą trochę dłużej jadę na paliwie, dopóki silnik się nie zagrzeje, a wtedy sam przechodzi na gaz.
W poprzednich dwóch samochodach ( fiat albea i skoda octavia ) również miałam gaz sekwencyjny i działały identycznie, czyli automatycznie przełączały się na gaz, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. Jedynie staruszek polonez miała starą, ręczną instalację :))))
Dodam jeszcze, że nie czuję żadnej różnicy w mocy silnika na gazie i paliwie. Idzie tak samo dzielnie i przy wyprzedzaniu i pod górę, a sporo jeździmy po górach. Mam wrażenie, że jedyne osłabienie czuję na drugim biegu przy włączonej klimatyzacji, ale tak samo jest na paliwie, więc dla mnie zero różnicy ;-)
Konkretnie chodzi mi o chevroleta aveo-hethbek.Chciała bym założyć ale nie wiem jak będzie się zachowywało to auto.Może ktoś z Was lub Waszych znajomych coś wie na ten temat.Wiem,że niektórzy pomyślą,że to nie jest forum motoryzacyjne ale proszę o pomoc.
Myślę,że wszelkie informacje znajdziesz hmm u mechanika :)
Ja z 3 lata temu założyłam (pół bagaznika mniej) ale jazda jest ekonomiczna tankuję 2 razy w miesiącu po 60 zl jezdze na gazie przez jakies 9 miesięcy w zimie na benzynie minus mam taki ze nie mam licznika gazu i musze pamietac kiedy tankowalam stary model autka W nowszych montuja juz liczniki i wskazniki :) Po zalozeniu gazu samochod mi bzikowal ale musial sie przestawic i przestawil :)
Dzieki za odpowiedż.Powiedz mi czemu zimą jeżdzisz na benzynie,czy coś się dzieje z autkiem?
Chodzi o zapalanie w zimie zimno a zeby przelaczyc na gaz samochod musi byc nagrzany wiec zanim dojade o pracy do samaochod jeszcze nie zdazy sie nagrzac :) wiec zima na bezynie jezdze
Ja mam do pracy 15km to chyba będę mogła jeżdzić na gazie (ale fajnie napisałam) powiedz co to znaczy ,że Ci bzikował? Miałaś trudności z zapaleniem czy coś sie działo w trakcie?
Totalnie mi się psuł nie chciał zapalać i wszystko zaczeło szwankować .Z tego co mi mechanik mówil niektóre samochody tak własnie reagują na zmiany instalacyjne,zaczęło mi w samochodzie wysiadac dosłownie wszystko W warsztacie sie juz smiali mówiąc ze dawno mnie u nich nie było Co tydzien cos mi padało i cotygodniowe wizyty w warsztacie .Nie znaczy ze z Twoim będzie tak samo .;)Jak wspominalam ja mam starego bumbuma :)
Powinnas poczytac forum samochodowe poszukaj na necie albo zapytaj jakiegos faceta w pracy pewnie wiekszosc ma instalacje gazowe w samochodzie CNG albo LPG
Cytuje opinie mego mężowatego .. '' Konstrukcja opla , powinien dosyć dobrze funkcjnonować aczkolwiek mogą być problemy wynikajace z rodzaju instalacji i uzytego programu komputerowego '' . Pozdrawiamy !
Cletti w necie nie znalazłam forum z opiniami ludzi użytkujących takie auto , a w pracy nikt niema aveo a o takie konkretnie mi chodzi,bo każde reaguje inaczej(tak mi sie wydaje). ale dzięki tobie już coś na ten temat wiem.
Megi tak właśnie myślałam,że to zależy od rodzaju instalacji (tylko jak znaleść dobrą do tego auta?).Jednak chyba założe ten gaz ,bo cena benzyny mnie powala , u nas 5,27zł.
Linka ! nie zakaładaj .. to moja opinia laika ale jezdzącego swego czasu na LPG ...
Normy naszego autogazu dają wiele do życzenia ....,juz są prognozy , ze i to paliwo napędowe ma sromotnie iść w górę .. A taka insatlacja to zawsze ingerncja w konsrukcje auta ... !
No też tak myślę,ale cena paliwa...........a ponoć jeszcze ma podrożeć
Linko, ja zakładałam gaz do Fiata sieny jakieś 8 lat temu. Siena nie ma skomplilowanego mechanizmu, więc byłam baaaardzo zadowolona. Obecnie mam nowe suzuki i ma załozony gaz. Z początku miałam problemy z falowaniem obrotów ( nawet do 2 tys w czasie postoju). Ale jest to tylko problem dobrego wyregulowania. Nic mi się nie psuło, nie psuje. Pierwszą zimę mam już za sobą. Fakt, musiałam przejechać ok. pół kilometra, żeby spokojnie przełączyć na gaz, bo w przeciwnym razie gasł na wolnych obrotach. Trzeba tylko pamiętać, żeby przełączyć go ręcznie, żeby nie jechać cały czas na benzynie. Ale nie zamieniłabym się na beznynę - koszty są nieporównywalne. Jestem bardzo zadowolona, zwłaszcza na stacji :)
Spada podobno moc silnika. Podobno, bo nie jeżdżę aż tak szybko, żeby to zauważyć :)Jeśli dojeżdżasz do pracy codziennie, to jest to dobre rozwiązanie. W Krakowie kursanci jeżdżą na aveo i są to autka z gazem. Córka jeździła nimi na kursie. Problemów nie było z jazdą.
Wszystkie auta miałam i mam na gaz/benzynę. Jeżdżę na gazie cały rok i czasem przy przeglądzie technicznym następuje drobna regulacja. W Passacie jest sekwencyjna (ok 2500 zl). Musisz sobie policzyć, kiedy zwroci ci się instalacja. Jesli duzo jeździsz, bierzesz faktury na paliwo , to polecam! Ciekawi mnie jednak to, dlaczego nie ma w ofercie nowych aut z LPG????
Dopisano 11-08-07 12:19:47:
wpisz w google "najlesza instalacja LPG do chevroleta aveo", a napewno znajdziesz więcej interesujących opinii, np na www.gazeo.plMąż założył co prawda do Rovera, ale jest zadowolony.
Jeżdżę seicento na gazie i jest ok. Nie psuje się a koszty minimalne. Polecam
linka35,
jeżdze na "gazie" ;-)) od 2004 roku i nie miałam problemów z samochodem ,poza drobnym usterkami które u kazdego występują.
Czytam o tym ze ręcznie przełączacie na gaz, hmmmm, ja mam tak ustawione ze samo automatycznie przy obrotach 2500 przełącza się .A odpala samo na paliwie.
Jeżdżę cały rok na gazie, a mam już trochę wiekową instalację :-).
Prawdą jest ze trzeba brać poprawkę na wyprzedzanie na trasie , bo gaz osłabia silnik niestety.
Jezeli zmienię smochód to również zakładam instalację LPG.Mam ją umiejscowioną w zapasowym kole.
Co jest trochę uciazliwe, gdyż koło podróżuje sobie w bagażniku :-))
Kazdemu polecam LPG.
Krysiu, każdy gaz przełącza sie automatycznie :) przy osiągnięciu ponad 2 tys. obrotów. problem jest czasem w nowszych wersjach silnikowych, gdyż zimny silnik ( przy mrozie) po przełączeniu się na gaz po prostu zdycha. Wtedy najlepiej przed rozruchem przełączyc na benzynę, a po przejechaniu kilku kilometrów ( u mnie to ok. 2) przelaczyc na gaz. Wtedy znów autko automatycznie w czasie jazdy przełączy sie na gaz po osiągnięciu odpowiednich obrotów. Nie miałam tego problemu w sienie ( siena ma silnik jak budowa cepa), a teraz mam nowsze autko i tak mam.
Ewa, nie każdy gaz przełącza się automatycznie ;-) Wszystko zależy od rodzaju instalacji. Starsze trzeba było przełączać ręcznie.
Miałam 4 samochody na gaz i obecny, najnowszy, ma dwa lata, instalację miałam dobraną przez producenta i sama się przełącza na gaz, ale nie pod wpływem osiągniętych obrotów, tylko kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Logiczne jest, że zimą trochę dłużej jadę na paliwie, dopóki silnik się nie zagrzeje, a wtedy sam przechodzi na gaz.
W poprzednich dwóch samochodach ( fiat albea i skoda octavia ) również miałam gaz sekwencyjny i działały identycznie, czyli automatycznie przełączały się na gaz, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. Jedynie staruszek polonez miała starą, ręczną instalację :))))
Dodam jeszcze, że nie czuję żadnej różnicy w mocy silnika na gazie i paliwie. Idzie tak samo dzielnie i przy wyprzedzaniu i pod górę, a sporo jeździmy po górach. Mam wrażenie, że jedyne osłabienie czuję na drugim biegu przy włączonej klimatyzacji, ale tak samo jest na paliwie, więc dla mnie zero różnicy ;-)
Dzieki Waszym odpowiedziom co raz bardziej przekonuję się do gazu .Chyba jednak go założę.