Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Brzydki kąt w ogrodzie

  • Autor: nina Data: 2011-09-02 21:14:05

    Proszę o radę.Chciałabym w ogrodzie przy płocie posadzić jakąś szybko rosnącą roślinę aby przysłonić brzydkie składowisko na sąsiedniej działce. Jest to kącik wypoczynkowy więc zależy mi aby to była roślina / krzew czy pnącze /, która ładnie wygląda przez cały okres letni.

  • Autor: f-K Data: 2011-09-02 23:07:26

    Polecam ze wzgledu na szybki przyrost http://www.futuregardens.pl/rdestowka-auberta-fallopia-aubertii.html

  • Autor: anqe Data: 2011-09-02 23:23:21

    proponuję dziką winorośl ma fajne postrzępione kwaskowate liście i małe kiście ciemnych winogron, aby szybko się rozrosła należy ją przycinać gdy pnącze dojdzie do konca wysokości płotu na którym się pnie wystarczy posadzić sadzonki w odległości okolo 70 cm od siebie

  • Autor: majka253 Data: 2011-09-03 09:16:12

    Ja też jestem oddzielona od sąsiadki dzikim winem. Jest gęste, często obcinam powyżej siatki i nowe odrosty skracam. W lecie mam  zieloną ścianę, a w jesieni pięknie się przebarwia na bordowo. Rośnie BARDZO szybko.

  • Autor: lanntana Data: 2011-09-03 10:31:24

    Tak,dzikie wino rzeczywiście wspaniale rośnie,właściwie nie wymaga też pielęgnacji.Niestety,liście opadają i przez prawie połowę roku będziesz i tak mieć widok na bałagan na sąsiedniej działce.

  • Autor: lanntana Data: 2011-09-03 10:32:38

    A rdest Auberta też polecam,posadziłam dwa w tym roku i rośnie jak szalony.

  • Autor: lanntana Data: 2011-09-03 10:34:15

    a może pokusić się o żywopłocik z dereni?? Są różne odmiany,ja mam osiem różnych,szybko rosną i są mało kłopotliwe

  • Autor: nina Data: 2011-09-03 13:32:23

    Tak,dzikie wino rzeczywiście wspaniale rośnie,właściwie nie wymaga też
    pielęgnacji.Niestety,liście opadają i przez prawie połowę roku będziesz
    i tak mieć widok na bałagan na sąsiedniej działce.

    Wolałabym żeby ten bałagan ukryć na cały rok