Forum

Kuchenne porady

Kiszenie ogórków

• Autor: magdam1976 Data: 2012-09-11 10:17:37

Witam jestem początkującą jeśli chodzi o przetwory. Mam pytanie jak już włożycie ogórki do słoików zalejecie solanką zakręcicicie zakrętkę czy coś jeszcze robicie z tymi słoikami? w tamtym roku mi nie wyszły ogórki miałam takie same jak koleżanka tak samo robiłam taka sama solanka jej wyszły moje nie. Szukam jaki błąd zrobiłam proszę o pomoc.

• Autor: mamawiesia Data: 2012-09-11 10:33:59

Z ogórkami kiszonymi nic się więcej nie robi, same powinny się zamknąć jak się będa kisić.

Ogórki kiszone czasami się nie udają, bo np. są za bardzo nawożone, albo gatunek jest po prostu niedobry. Nawet jak się ma wszystkie ogórki z jednego rzutu, to trafić się może jakiś słoik który się zepsuje.

• Autor: baika Data: 2012-09-11 11:21:46

Ogórki muszą być świerze,sól kamienna nie jodowana,podstawa to woda, dobra woda pyszne ogórki.

• Autor: Scooby Data: 2012-09-11 16:13:37

Ja stosuję sól miałką  nie kamienną i mnie zawsze wychodzą.Kobiety przeżućcie sie na butelki 5l o wiele wygodniej i szybciej.Woda oczywiście przegotowana nie surowa z kranu.

• Autor: gosiaw70 Data: 2012-09-12 13:35:58

Ale po otwarciu takij butli trzeba przełożyć do słoików,aby włożyć do lodówki:)

• Autor: makusia Data: 2012-09-11 11:41:46

Witaj, co roku kiszę ogórki, moczę je całą noc w zimnej wodzie, sól kamienna nie jodowana ( ta ciemna) zalewam letnią przegotowaną solanką, słoikow nie zakręcam mocno, układam na tacce, podczas kiszenia może się wylewac trochę wody. Podaję link z przepisem http://wielkiezarcie.com/recipe69660.html

• Autor: magdam1976 Data: 2012-09-11 12:38:58

Słoiki nie zakręcam mocno ile muszą postać w domu w cieple kiedy można je wynieść do piwnicy i czy wtedy te słoiki dokręcić mocniej?

• Autor: makusia Data: 2012-09-11 13:12:58