Forum

Rozmowy wolne i frywolne

służba zdrowia

  • Autor: bajka Data: 2013-02-28 15:37:40

    witam mam pytanie czy w waszych przychodniach są pielęgniarki środowiskowe i czy wykonują wizyty i zabiegi w domach pacjentów odpowiedzcie bardzo mi zależy na waszej opini na ich temat 

  • Autor: Beata500 Data: 2013-02-28 15:43:54

    Ja moge wypowiedzieć się co robiła pielęgniarka środowiskowa w 2010 roku. Miałam wtedy chorych rodziców męża , oboje byli leżący. Pielęgniarka środowiskowa nie robiła nic . Owszem wywiad po kilku miesiącach , ale zabiegi nie należały do jej obowiązków. To powinna wykonywać pielęgniarka długoterminowa ( tak , istnieje taka).

    O wszelkie formy pomocy medycznej , musisz dowiedzieć się w przychodni.

  • Autor: ewka63 Data: 2013-02-28 17:10:35

    Jestem pielęgniarką śroodowiskową i wykonuję wszystkie zabiegi pielęgniarskie, u pacjentów leżących również. Opieka długoterminowa przejmuje pacjenta od pielęgniarki środowiskowej.

    Jeśli pacjent jest leżący, ma skalę Bartel poniżej 40 pkt, to według przepisów po dwóch tygodniach opieki środowiskowej przejmuje Go długoterminowa. Na opiekę długoterminową nieraz czeka się pół roku. Nie wyobrażam sobie zostawić takiego pacjenta samego sobie.

    Oczywiście środowiskowa nie zapewni takiej opieki jak długoterminowa z racji ilości zapisanych do niej pacjentów, ale my chodzimy również 2-3 razy w tygodniu do pacjentów leżących, czekających na termin długoterinowej opieki.

  • Autor: Beata500 Data: 2013-03-01 09:22:12

    Ewa , ja podałam fakt. W sumie na prawie rok trwania chorób moich teściów, pilęgniarka środowiskowa była raz . Nie doczekałam się pomocy pilęgniaki długoterminowej , ale jakoś przeżyłam. Wynajęłam pielęgniarkę prywatnie , tylko co mają zrobić osoby o niskich dochodach? Wiem, to nie jest pytanie do Ciebie.

  • Autor: ewka63 Data: 2013-03-01 11:27:02