Forum

Gawędy o jedzeniu

Podstawy techniczne gotowania

  • Autor: soyo Data: 2013-12-19 23:18:22

    Czesc.

    Temat moze sie wydawac troche dziwny jak na dziedzine gotowania, ale... Generalnie jestem gosciem, ktory jak sie za cos zabiera, lub miec (przynajmniej) jakies podstawowe pojecie o tym jak cos dziala "z tylu". A nie tylko, ze to dziala tak i tak jak sie tam nacisnie i to co sie dzieje w srodku - mniejsza z tym.

    Wracajac wiec do gotowania... nie jestem kompletnie zielony w temacie, ale zrobienie omleta, nalesnika, jajecznicy, czasem lecza od swieta, lub spaghetti nie nazwal bym jak cos nawet dla sredniozaawansowanego. Wiec... chce sie zabrac za gotowanie troche na wyzszym poziomie (powiedzmy, zebym dotarl od tego amatora do intermediate ;) ) i tak jak sie zabieram za wszystko chcialem sie zabrac i za gotowanie, czyli zaczac od tych technikaliow.

    Starczy gadania, do meritum. Czy ktos z was moglby polecic jakas ksiazke, lub moze strone www, oczywiscie cos najlepszego w temacie, a nie pierwsze lepsze, gdzie moge nabyc wiedze o podstawach gotowania pod wzgledem technicznym? Czego szukam to np... smazenie tlustych mies czasem nie wymaga w ogole tluszczu na patelni(olej, smalec itp), gdyz mieso samo w sobie jest tluste i z niego wycieknie tluszcz. ALE... nie mozna miesa wrzucic na rozgrzana patelnie, gdyz od razu wierzch sie zetnie, i caly tluszcz zostanie w srodku. Powyzsze tez zalezy od typu patelnii stosowanej itp, itd...

    Gdyby nie Gordon Ramsey, o powyzszym nawet nie mialbym pojecia, chociaz jak juz sie o tym dowiedzialem, ma to jak najbardziej sens.


    Z powyzszego mysle, ze mozecie dostrzec tego czego szukam. Generalnie technikalia odnosnie gotowania, technik (duszenie, pieczenie, smazenie, czym sie kazda rozni, na czym polega ten proces) i tym podobne.

    Czy jakas dobra dusza, ktora moze ma podobnie okablowany mozg jak ja, i rowniez czegos takiego kiedys szukala przed jego/jej powazniejszym wejsciem w gotowanie, moze cos polecic?