Forum

Rozmowy wolne i frywolne

Co zrobić? Pytanie chyba z prawa.

  • Autor: tefii Data: 2014-02-02 23:48:18

    Pomóżcie. Otrzymałam informacje ze sklepu internetowego stylepit, w którym to chyba latem robiłam zakupy, opłata była za pobraniem u kuriera, co też oczywiście uczyniłam, a oni teraz piszą do mnie, że zamówienie zostało zrealizowane i dostarczone, ale z powodów technicznych kurier nie pobrał opłaty i mam im zapłacić, bo sprawa trafi do firmy windykacyjnej. Nie wiem czy zgłosić na policję czy też do prokuratury o próbę wyłudzenia kasy. Nie kupujcie tam.

  • Autor: Eliswie Data: 2014-02-03 00:45:02

    Pomóżcie. Otrzymałam informacje ze sklepu internetowego stylepit, w
    którym to chyba latem robiłam zakupy, opłata była za pobraniem u
    kuriera, co też oczywiście uczyniłam, a oni teraz piszą do mnie, że
    zamówienie zostało zrealizowane i dostarczone, ale z powodów
    technicznych kurier nie pobrał opłaty i mam im zapłacić, bo sprawa trafi
    do firmy windykacyjnej. Nie wiem czy zgłosić na policję czy też do
    prokuratury o próbę wyłudzenia kasy. Nie kupujcie tam.


    No ale kurier chyba wystawil Ci kwit? Obawiam sie, ze musisz udowodnic, ze zaplacilas.

  • Autor: Mama - Różyczki Data: 2014-02-03 07:11:48

    Jak ja coś zamawiam przez internet za pobraniem, to na paczce jest  rachunek lub faktura.

  • Autor: smakosia Data: 2014-02-03 07:25:33

    Sądzę, że powinnaś napisać do nich i poinformować, że przesyłka była zamówiona za pobraniem i w innym wypadku nie było by możliwe jej zrealizowanie. Poszukaj w poczcie potwierdzenia zamówienia (z podaną formą płatności) a jeszcze lepiej faktury czy paragonu zapłaty. Ksero załącz do wyjaśnienia i wszystko wyślij poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jesli ta strona internetowa nie podaje adresu do korespondencji, to możesz wykorzyustać ten ze strony: http://www.krs-online.com.pl/stylepit-poland-sp-z-o-o-krs-841597.html

    Przypuszczam, że trafili na nieuczciwego kuriera i teraz szukają (brzydko mówiąc) "jelenia".

  • Autor: Basienkaa0 Data: 2014-02-03 07:28:31

    Wyślij im pismo przedprocesowe, że zgłaszasz sprawę do prokuratury i wyślij również to pismo do wiadomości rzecznika. A duża kwota to była??

    Przecież to absurd, żeby kurier zostawił towar bez opłaty

  • Autor: marzena89gb Data: 2014-02-03 12:05:59

    Z jakich przyczyn technicznych. Kurier nie mógł by dać Ci przesyłki bez zapłaty , moim zdaniem to wina kuriera i on powinien uregulować rachunek. Nic nie płać , to jest próba wyłudzenia , gdzie to zgłosić , niewiem pewnie poszła bym na policję albo do radcy prawnego

  • Autor: tefii Data: 2014-02-03 15:28:55

    Oczywiście żadnego rachunku nie mam, bo zakupy robiłam w sierpniu. Dowiedziałam się, że było nadane Pocztą Polską, więc udałam się na pocztę i przemiła pani poszukała w archiwum i przesyłka była, zapłacone zostało. Całe szczęście, że tam jest udokumentowane. Teraz czekam na informacje od tej oszukanej firmy i zastanawiam się czy nie poinformować mediów, iż kolejny sklep internetowy chce oszukać ludzi.

  • Autor: Smosia Data: 2014-02-03 15:41:10

    Często korzystamy z usług kurierskich i jeszcze nigdy nie słyszałam, by pobranie opłaty było niemożliwe z "przyczyn technicznych", a towar został doręczony bez zapłaty. To zwykły szwindel i to grubymi nićmi szyty. W branży kurierskiej Święty Mikołaj nie doręcza paczek, nawet 6-go grudnia...

    Ja szukałabym pomocy u kuriera, pewnie mają dokumenty dotyczące Twojej przesyłki. Gdyby to nie pomogło, pozostaje Policja czy prokurator. Nie wolno naciągaczom pozwalać na okradanie nas z ciężko zarobionych pieniędzy, nawet tych niewielkich (chodzi o zasadę, a nie o kwotę). Pozdrawiam i nie daj się.

  • Autor: martusia72 Data: 2014-02-03 16:17:45

    Jeśli zamawiałaś za pobraniem, to sprawa jest oczywista. piszesz ostre w tonie pismo, że przesyłka była za pobraniem, że mogą to sobie sprawdzić na poczcie. Że nie życzysz sobie takich bezpodstawnych pism a jeśli otrzymasz kolejne pismo w tej sprawie to skierujesz sprawę do sądu o naruszenie miru domowego i o oszczerstwo, bo przecież pomawiają cię o kradzież. Dobrze byłoby wpisać parę paragrafów i nadmienić, że o sprawie poinformujesz(poinformowałaś) rzecznika praw konsumenta. Możesz też pismo zacząć od informacji, że po konsulatcji z rzecznikiem praw konsumenta...... W moim przypadku tak skonstruowane pisma zawsze działają. A moja mam od banku, który upomniał się o zapłacone już pieniądze wysądziła spora kwotę.

  • Autor: martok Data: 2014-02-04 13:27:23

    Równie dobrze w zwykłym sklepie (nie-internetowym) mogliby od ciebie żądać zapłaty za towar, który nabyłaś w sierpniu. Wyobraź sobie, że w Twoim osiedlowym spożywczaku kupujesz chleb, wracasz z nim do domu i go zjadasz, a oni po pół roku twierdzą, że „z przyczyn technicznych” nie pobrali od Ciebie pieniędzy. Pewnie byś się tylko puknęła w głowę, bo przecież sam ten chleb był dowodem na to, że zapłaciłaś – na tym polega wymiana towarowo-pieniężna. Po odejściu od kasy reklamacji w tym zakresie się nie uwzględnia. Moim zdaniem możesz się nie przejmować i chyba nic nie musisz robić.

  • Autor: tefii Data: 2014-02-04 16:19:43

    Pomóżcie. Otrzymałam informacje ze sklepu internetowego stylepit, w
    którym to chyba latem robiłam zakupy, opłata była za pobraniem u
    kuriera, co też oczywiście uczyniłam, a oni teraz piszą do mnie, że
    zamówienie zostało zrealizowane i dostarczone, ale z powodów
    technicznych kurier nie pobrał opłaty i mam im zapłacić, bo sprawa trafi
    do firmy windykacyjnej. Nie wiem czy zgłosić na policję czy też do
    prokuratury o próbę wyłudzenia kasy. Nie kupujcie tam.

    Dzisiaj otrzymałam informacje, oczywiście po pójściu na pocztę, poinformowania tegoż sklepu, że zgłoszę sprawę na policję, poinformuje media ogólnopolskie, z przeprosinami i aż śmiech bierze 10% zniżki na kolejne zakupy. Oczywiście mam to gdzieś. Dziękuję za porady i słowa otuchy. Pozdrawiam.

  • Autor: tefii Data: 2014-02-04 16:19:44

    Pomóżcie. Otrzymałam informacje ze sklepu internetowego stylepit, w
    którym to chyba latem robiłam zakupy, opłata była za pobraniem u
    kuriera, co też oczywiście uczyniłam, a oni teraz piszą do mnie, że
    zamówienie zostało zrealizowane i dostarczone, ale z powodów
    technicznych kurier nie pobrał opłaty i mam im zapłacić, bo sprawa trafi
    do firmy windykacyjnej. Nie wiem czy zgłosić na policję czy też do
    prokuratury o próbę wyłudzenia kasy. Nie kupujcie tam.

    Dzisiaj otrzymałam informacje, oczywiście po pójściu na pocztę, poinformowania tegoż sklepu, że zgłoszę sprawę na policję, poinformuje media ogólnopolskie, z przeprosinami i aż śmiech bierze 10% zniżki na kolejne zakupy. Oczywiście mam to gdzieś. Dziękuję za porady i słowa otuchy. Pozdrawiam.

  • Autor: kokarda Data: 2014-02-04 17:24:31

    opisz wszystko, zrób skan, wrzuć na strone wykop.pl 

Przejdź do pełnej wersji serwisu