Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Papryka?

  • Autor: AgaKa3 Data: 2014-07-11 08:27:35

    Witam wszystkich!!!

    Czy ktoś może zna tajniki uprawy papryki? Sadzimy paprykę pod folią jednak krzaki są niskie a na krzaczku 1-2 owoce. I tak jest co roku!!! Co jest nie tak??? Poradźcie

  • Autor: makusia Data: 2014-07-11 16:17:29

    Może zła ziemia, lub sadzonki? Nie znam się za bardzo :)

  • Autor: Teresa40 Data: 2014-07-11 22:25:27

    Witaj !

    Podobnie jak Ty uprawiam papryczke chili,juz zerwalam kilka owockow czerwonych,wolniej dojrzewa zolta.Mam ją posadzoną do doniczek,ziemie bralam ze swojego ogrodu,stoi na powietrzu ,bez zadaszenia,jednak w zacisznym i slonecznym miejscu.Wszystkie sadzonki ,a mam ich dokladnie 15 sztuk maja po ok. 5-6 owocow i jeszcze kwitną , wiec beda nastepne.Dodam ze ziemie mam dobra, od czasu do czasu podlewam ja wodą z kurzencem,oczywiscie w niewielkich ilosciach ten kurzeniec coby nie spalic korzeni.Dodatkowo w kazdej donicy jest juz wykorzystana torebka z wczesniej zaparzonej herbaty i tylko podlewam wodą,najlepiej deszczowką.

  • Autor: gotujrun Data: 2014-09-16 13:04:36

    Przede wszystkim odpowiedni foliak i dobra wilgotność

  • Autor: toffik Data: 2014-09-16 22:31:34

    A używasz nawozu? I nie chodzi mi o sztuczny, ale naturalny. Od kilku lat uprawiam paprykę i zawsze mam jej tyle, że rozdaję na prawo i lewo, bo nie wyrabiam, z przetwarzaniem. Gałązki łamią się od ilości papryczek i muszę je podpierać lub wiązać. Krzaczki mają wysokość od 75 cm do ponad 1 m wysokości. W zależności od gatunku. Chilli rośnie mi do około 75 cm. a zwykła papryka czerwona, żółta i fioletowa do 80 cm. Natomiast pepperoni czasami przekracza 1 m i muszę ją podwiązywać.

  • Autor: Herbaciana Data: 2014-09-17 08:58:19