Forum

Kuchenne porady

Gorzkie kurki

  • Autor: abidiasz Data: 2014-08-28 23:08:02

    Co sprawia, że gorzknieją??

  • Autor: inka21 Data: 2014-08-28 23:45:48

    pytanie: mowa o gorzkich kurkach świeżych, czy gorzkich kurkach mrożonych, bo to dość istotne, gdyż jeśli świeże są kurki takie prosto z lasu, to one goryczy nie mają w sobie, natomiast jeśli mowa o kurkach mrożonych, to jeśli przed zamrożeniem nie zostały blanszowane, a na dodatek zostały zamrożone w złej  temperaturze- to na mur masz je gorzkie.

    Prawidłowo kurki muszą być blanszowane, wystudzone i mrożone w bardzo niskiej temperaturze.

    Pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia- bardzo podobnym, a wręcz bliźniaczym grzybem, wyglądającym jak kurka jest trująca lisówka pomarańczowa.

  • Autor: gosiaw70 Data: 2014-08-29 06:04:39

    Witam,czy w markecie Tesco,Lidl kurka jest na 100% kurką nie lisówką?Nie znam się na grzybach,boję się trujących...

  • Autor: jolka60 Data: 2014-08-29 06:59:21

    W takich sklepach grzyby są sprawdzane,zanim do nich trafią.--prawdopodobieństwo trafienia trujących jest wg mnie znikome.

  • Autor: abidiasz Data: 2014-08-29 07:00:03

    Robiłam takie prosto z lasu, duszone ze śmietaną, na bank kurki - nie lisówka, a jednak miały goryczkę.

  • Autor: Herbaciana Data: 2014-08-29 07:23:05

    Kurek nie należy solić na początku duszenia, a w trakcie jego trwania trzeba dodać odrobinę miodu. Miód "zabija" goryczkę w kurkach i podnosi walory smakowe.

  • Autor: kasiachodziez Data: 2014-08-29 08:28:14

    Ja kilka lat temu dostałam 5kg kurek i te surowe i te mrożone (były wcześniej blanszowne) były tak gorzkie że się do kurek zraziłam.

    Rok temu zrobiłam jeszcze jedno podejście do nich,i tym razem nie były gorzkie ale nie miały w sobie smaku kurek były nijakie,skutecznie się wyleczyłam z kurek.

  • Autor: majolika Data: 2014-09-05 15:01:33