Forum

Kuchenne porady

Gruszki

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 09:30:27

Chciałabym prosić Was o pomoc.

Zamierzam zrobić gruszki w syropie. Nie znam się jednak zupełnie na odmianach. Jakie są najlepsze przetworów?

• Autor: dorotaibasia Data: 2014-09-04 09:40:58

Ja od lat przerabiam klapsę/klapsy (nie wiem która forma jest poprawna)

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 09:46:36

Zawsze myślałam, że klapsa najlepsza na świeżo :) Jest twarda po zagotowaniu ?

• Autor: dorotaibasia Data: 2014-09-04 10:51:16

Przerabiam twarde, gotuję w syropie, w tym roku robiłam wg tego przepisu http://wielkiezarcie.com/recipe19188.html nie trzymałam sie jedynie ściśle czasu gotowania, sprawdzałam po prostu co jakis czas i jeszcze całkiem jędrne nakładałam do słoików. A! niewielki nadmiar syropu który mi zostawał (bo robiłam w kilku turach) zapasteryzowałam w małych słoiczkach i mam nadzieję wykorystac jako bazę do kompotu gruszkowego w środku zimy:)

• Autor: Dżanina Fonda Data: 2014-09-04 09:56:17

Prawie co rok robię gruszki w occie i kupuję po prostu twarde.

• Autor: bogdzia Data: 2014-09-04 10:41:32

Ja co roku nadmiar gruszek, odmiany konferencja, robię w syropie, to typowo jesienna gruszka i wszędzie jej pełno. Trzeba przerabiać te twardsze, bo jak dojrzeją to będą rozciapciane.  Niestety, w tym roku nie mam, wymarzły wiosną, ale mam zapas z poprzedniego roku.

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 11:26:06

Bogdzia, wiele lat temu mieliśmy taką gruszkę na działce, była jednak stara i chora. Niestety nie udało się jej uratować. Robiłam wtedy po raz pierwszy gruszki w słodkiej zalewie i były bardzo smaczne. Chciałam teraz kupić, ale nie wiedziałam jak się nazywają dzięki.

• Autor: Krzysia17 Data: 2014-09-04 12:16:20

Na Konferencję potocznie mówi się właśnie klapsa, można taką odmianę nabyć w szkółkach.

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 12:52:39