Forum

Kuchenne porady

Gruszki

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 09:30:27

Chciałabym prosić Was o pomoc.

Zamierzam zrobić gruszki w syropie. Nie znam się jednak zupełnie na odmianach. Jakie są najlepsze przetworów?

• Autor: dorotaibasia Data: 2014-09-04 09:40:58

Ja od lat przerabiam klapsę/klapsy (nie wiem która forma jest poprawna)

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 09:46:36

Zawsze myślałam, że klapsa najlepsza na świeżo :) Jest twarda po zagotowaniu ?

• Autor: dorotaibasia Data: 2014-09-04 10:51:16

Przerabiam twarde, gotuję w syropie, w tym roku robiłam wg tego przepisu http://wielkiezarcie.com/recipe19188.html nie trzymałam sie jedynie ściśle czasu gotowania, sprawdzałam po prostu co jakis czas i jeszcze całkiem jędrne nakładałam do słoików. A! niewielki nadmiar syropu który mi zostawał (bo robiłam w kilku turach) zapasteryzowałam w małych słoiczkach i mam nadzieję wykorystac jako bazę do kompotu gruszkowego w środku zimy:)

• Autor: Dżanina Fonda Data: 2014-09-04 09:56:17

Prawie co rok robię gruszki w occie i kupuję po prostu twarde.

• Autor: bogdzia Data: 2014-09-04 10:41:32

Ja co roku nadmiar gruszek, odmiany konferencja, robię w syropie, to typowo jesienna gruszka i wszędzie jej pełno. Trzeba przerabiać te twardsze, bo jak dojrzeją to będą rozciapciane.  Niestety, w tym roku nie mam, wymarzły wiosną, ale mam zapas z poprzedniego roku.

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 11:26:06

Bogdzia, wiele lat temu mieliśmy taką gruszkę na działce, była jednak stara i chora. Niestety nie udało się jej uratować. Robiłam wtedy po raz pierwszy gruszki w słodkiej zalewie i były bardzo smaczne. Chciałam teraz kupić, ale nie wiedziałam jak się nazywają dzięki.

• Autor: Krzysia17 Data: 2014-09-04 12:16:20

Na Konferencję potocznie mówi się właśnie klapsa, można taką odmianę nabyć w szkółkach.

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 12:52:39

Nie wiem jak się mówi ;) ale to jednak inna odmiana. Konferencja ma na skórce taki nalot i zupełnie inny smak. Powiedziałabym, że trochę bardziej cierpki. Klapsa jest raczej słodka. Miąższ ma gładki i jednolity. Nie mam porównania jeżeli chodzi o gotowanie  i przechowywanie.

• Autor: bogdzia Data: 2014-09-04 14:25:38

Klapsa to inaczej faworytka, dość wczesna, a konferencja, to gruszka jesienna

• Autor: Krzysia17 Data: 2014-09-04 17:24:48

Tak, rzeczywiście Klapsa to Faworytka, wcześniej napisałam z pamięci ale jak widać pamięć już nie ta.

• Autor: Maria K Data: 2014-09-04 11:32:00

Najlepsze są duże twarde klapsy.

• Autor: Alll Data: 2014-09-04 13:17:27

Do Konferencji mam zaufanie, bo już robiłam, ale myślę, że kupię także kilka kilogramów Klapsy na próbę :)

• Autor: mariateresa Data: 2014-09-04 16:24:13

Ja też nie znam się na odmianach.   Te podstawowe  -  klapsy,  konferencje to tak -   ale oprócz nazw  "fachowych "  rożnie mówi się w odległych regionach.  Ale wiem od  Rodzicielki i ze swojego ( skromniejszego )  doświadczenia :
    -  gruszka powinna być  smaczna,  dojrzała i słodka.   Bo wtedy smaczny będzie kompot.  I czas gotowania tylko do  "zachwycenia"  zakrętki -  kilkanaście minut wystarczy  i nie będzie żadnej mazi  czy papki...

Dojrzała - nie znaczy by palec wpadał  w miąższ -  ale obierając  nie słyszysz  pociągnięcia nożykiem ( jak przy obieraniu jabłek )  

Moje ulubione gruszki (do jedzenia  -  koniec września ) to takie .....  niezbyt  pękate i 20 cm. długie.  Nazwy nie znam -  ważne że są  przesmaczne.

Przejdź do pełnej wersji serwisu