Forum

Kuchenne porady

Polska kuchnia- co przygotować?

  • Autor: Ada2012 Data: 2014-12-05 15:16:50

    Witajcie, zwracam się z pytaniem tutaj, bo wydaje mi się, że udzielicie mi najlepszych odpowiedzi.

    Jestem raczej początkującą kucharką, studentką także nie miałam za bardzo kiedy się szkolić w kuchennej sztuce, nie dysponuję też takimi cudami jak melaksery, miksery, maszyny do krojenia itp. Studiuję za granicą w wielokulturowym towarzystwie i właśnie- chciałabym przygotować dla nich ' traditional polish dish', bo już się zaczynają dopominać o coś dobrego. Tylko ja nie wiem co.

    Myślałam o pierogach, ale Chinka mnie ubiegła i przygotowała coś jak nasze pierogi (nawet o tym samym kształcie), a chciałabym żeby to było łatwe, ale też trochę ambitne, pokazujące bogactwo naszej kuchni. Z drugiej strony musi być z ogólnie dostępnych składników, bo nie użyczę tu gdzie jestem wszystkiego (nie ma np. kaszy manny, co zauważyłam).

    Nie chciałabym żeby to było ciasto, bo sernik czy makowiec można znaleźć wszędzie, w różnych odsłonach, ale zawsze. I wolałabym unikać dużej ilości mięsa, bo po prostu nie umiem go przygotowywać ( poza kurczakiem, to jakoś zniosę :).

    No moje drogie, jakieś pomysły?

    Liczę na pomoc!

  • Autor: myszamycha Data: 2014-12-05 15:52:47

    Sałatka jarzynowa taka nasza tradycyjna:) 

  • Autor: Ada2012 Data: 2014-12-05 15:57:19

    No sałatkę umiem akurat zrobić :)), chociaż tu nie ma takich marchewek jakich normalnie używamy do sałatki, są tylko surowe.

    A coś do tego? Nie wiem, może gołąbki, chociaż to się tak długo robi chyba...

  • Autor: Bahati Data: 2014-12-05 16:00:20

    Gołąbki to dobry pomysł. :) tu jest super opisany przepis. http://wielkiezarcie.com/recipe34724.html

  • Autor: ekkore Data: 2014-12-05 16:07:17

    Surowe wystarczy ugotować - i po problemie.