Forum

Figle na igle i pielenie ogródka

Storczyk ucieka... Co dalej?

  • Autor: bonieś Data: 2017-12-08 07:50:10

    Kochani, moja Mama dostała w lipcu storczyka dendrobium, pieknie kwitł i był cudny. Teraz wygląda jak na zdjęciu ponizej. Czy to normalne zachowanie, czy temu storczykowi cos nie pasuje i chce uciekać z doniczki? Chyba można go w ten sposób rozmnozyć, ale jak to zrobić, zeby nie uszkodzić? Czy z tej rosliny juz nic nie będzie, czy ona jeszcze będzie kwitła w tej doniczce? 
    Pomóżcie, bo jestem kompletnie zielona w tym temacie  embarassed

  • Autor: renataz36 Data: 2017-12-08 08:03:38

    Kocham storczyki... mam 6 pięknych kwitnących kolorowo i ostro :) niestety są to te normalne najbardziej znane storczyki (nie pamiętam nazwy fachowej). Podlewam je przez kąpiele wodne co 6 -7 dni raz samą woda raz wodą z odżywką w płynie.
    Niestety dendrobnium spróbowałam tylko raz, kupiłam przepięknie kwitnącego białymi kwiatuszkami... przekwitł po miesiącu i.... tyle go widziałam, razem z kwiatami zaczął gubić listki i po prostu powoli umierał. Próbowałam porad z odżywkami, prysznicem z zimną wodą, przestawieniem w inne miejsce... niestety nic.
    Podejrzewam że Twój też kończy żywota niestety

  • Autor: bonieś Data: 2017-12-08 08:07:37

    disappointed
    A nie da sie go rozmnozyc przez te młode odnóżki?

  • Autor: bonieś Data: 2017-12-08 09:42:03

    Dzięki za link, przeczytałam, ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, nadal nie wiem, co robic. Moze ktoś, coś....?

  • Autor: iwciaG Data: 2017-12-08 09:53:16

    Zdaje się, że wszystkie storczyki lubią jednak przeźroczyste donice!!!
    Ja również posiadam kilka storczyków tych tradycyjnych, ale miałam takiego drobnokwiatowego i ,,zepsułam" go przesadzeniem do normalnej donicy :(

  • Autor: mariolan76 Data: 2017-12-08 11:23:37