Witam serdecznie, od kilku dni chodził za mną wolnowar, przeczytałam o nim na blogu i kurcze wpadłam,też chce go mieć:)no i zamówiłam, teraz muszę nauczyć się w takim garze gotować, tzn. wiedzieć jakie potrawy ile godzin gotować, w jakiej temperaturze?Tu jestem trochę zielona, bo są dwa sposoby gotowania w wyżej i niższej temperaturze i pewnie mięsa, bigosy, gulasze,wywary, warzywa - każdy typ pewnie ma przydzieloną odpowiednią temperaturę i przelicznik na ile godzin.Może ktoś podpowie,gdzie szukać takich informacji???Chętnie skorzystam z przepisów Waszych już sprawdzonych???Macie taki gadżet w kuchni???
Robię w nim przede wszystkim mięsa. Robisz zawsze tak, że mięso obsmażasz na patelni z każdej strony i siup do wolnowara, na dnie dobrze jest mieć rozłożone jakieś warzywa, np. marchewkę, cebulę. Zalewasz bulionem, albo wrzątkiem. Bardzo smakowała mi szynka w całości z warzywami i cydrem - pomysł własny ;) Wieprzowinę robię na wysokiej temp. przez ok. 6-8h, indykowi i kurczakowi wystarczą 4. Na małym ustawieniu nic jeszcze nie robiłam. Robiłam już też bigos, ale że u mnie bigos rzadko gości to nie pomnę szczegółów. Zrobiłam też policzki wieprzowe z przepisu na szybkowar - pyszności. Korzystam z przepisów angielskich (slowcooker), tam znalazłam przepis na kurczaka adobo (chicken adobo), smak dość specyficznie-egzotyczny :) Wrzuć mi maila na priv, to wyślę Ci co mam.
Wielkie dzięki za informację, wiesz bardzo mnie interesują poliki wieprzowe, uwielbiam je.Do tej pory je dusiłam w winie czerwonym, ciekawa jestem jak Ty je przyrządzasz???Proszę napisz mi przepis na te poliki, jaka temperatura i ile godzin,tak?I pięknie się uśmiecham o inne przepisy.Bardzo ci dziękuje a to mój amail: lidka@aria.pl
Gdzie kupujecie te poliki wieprzowe? Ja ,żeby spróbować choć raz to musiałam w sklepie kupić pół ryja.....:) .No chociaż psiory miały wyżerkę :) Ciężko dostać tak na wagę a rarytasio to jest :)