Forum

Kuchenne porady

Wyrób białego sera

• Autor: graslaw18 Data: 2008-12-10 18:20:29

Witajcie smakosze! Mam problem ze zrobieniem bialego sera!!!!.Niech ktos pomoze

• Autor: DorDa Data: 2008-12-10 19:02:25

Jeśli chodzi Ci o słodki, biały ser, to robi się go bardzo prosto- podaję jak, w przepisie na ciasto bez pieczenia:http://wielkiezarcie.com/przepis36867.html

• Autor: ania205 Data: 2008-12-10 19:58:16

no jaki..problem..jak masz krówkę..udój mleka..postaw w ciepłym miejscu aż się skwasi ...ogrzej na wolnym ogniu..odcisnąć...i serek -paluszki lizać ...na serniczek ..jak znalazł..!! pozdrawiam...

• Autor: reniapos Data: 2008-12-10 20:45:09

Mleko powinno być udojone prosto od krówki. Ja zawsze z takiego robiłam i było ok, ale nie mam doświadczenia jeśli chodzi o mleko sklepowe.Raz próbowałam ukwasić takie mleko, to się przestraszyłam jak wzięłam na łyżkę. Ciągło się jak kisiel.Więc tylko mleczko wiejskie nadaje sie na serek. Takie mleko najpierw postaw w temperaturze pokojowej i najlepiej na drugi dzień zbierz śmietankę.Potem mleczko przenieś w cieplejsze miejsce np blisko kaloryfera. Jak już się ukwasi, co potrwa ok 2 dni,(zależy to od temperatury pomieszczenia.Szybciej się kwasi w cieplejszym pomieszczeniu) postaw garnek z mlekiem na bardzo wolniutkim ogniu a najlepiej na płycie gazowej. Mozna tez włożyć garnek z mlekiem do większego garnka z wodą, wtedy nie przywrze mleko do dna.Tak ogrzewać kilka godzin. Nie za szybko, bo powstaną gumowe grudy i ser będzie bleee....Mleko należy co jakiś czas delikatnie przemieszać, by równo się ogrzewało. Jak już będzie lekko scięte, należy odstawić z ognia i pozwolić serkowi wystygnąć. Potem delikatnie zlać na sitko wyłożone ściereczką do naczyń i pozostawić do odcieknięcia. Ja tak robie.Potem nakrywam serek talerzykiem i obciążam np. słoikiem z wodą. Tak pozostawiam całą noc, a rano jest już na śiadanko. Moja rada- sitko powinno być plastikowe bo z metalowego pozostaje metaliczny posmak. Tak zrobiony ser powinien sie