Chcę zrobić krem z serka homogenizowanego waniliowego i przelożyć nim ciasto. Oczywiscie krem nie ma być sztywny na maksa, jak w serniku na zimno, ale dobrze by było, żeby się nie wylewał spomiędzy blatów ciasta i nie spływał z jego wierzchu. O ile się nie mylę, powinnam w tym celu zagęścić serek żelatyną. Ale ile jej dodać na 500 g serka? A może zagęścić czymś innym? Proszę o porady.
Oczywiście, że powinnaś to zagęścić żelatyną. Albo dwie płaskie łyżeczki granulatu albo 5 płatów 7 x 12 cm! Nie zapominaj, że tort ma stać na stole nieraz i ponad godzinę. Teraz jest tak ciepło, że jeśli tego nie ustabilizujesz to Ci wszystko podejdzie wodą i połynie!
Dwie płaskie łyżeczki na ile wody? Może to głupie pytanie, ale ja nie mam za dużego doświadczenia z żelatyną. Ostatnio robiłam torcik z masą jogurtową- starałam się jak najlepiej rozpuścić żelatynę, ale i tak w masie zrobiły się grudki ...
Użytkownik babsy napisał w wiadomości: > Ostatnio robiłam torcik z masą jogurtową- > starałam się jak najlepiej rozpuścić żelatynę, ale i tak w masie zrobiły się > grudki ...
bo musisz zalac żelatyne zimną woda i odstawic do napęcznienia. Pozniej rozpuscić ją nad parą wodną. Wtedy grudek nie bedzie
Powinno wystarczyć pół szklanki gorącej wody (jeżeli na opakowaniu nie pisze inaczej) Gdy rozpuszczona żelatyna już wystygnie ale jeszcze będzie płynna, dodawaj masę serową > DO ŻELATYNY i to po jednej łyżce! Następną dopiero wtedy, kiedy poprzednia dokładnie zostanie wmieszana!
Ja robiłam kiedyś tort z masą na bazie serka ale do masy dodałam też ubitą kremówkę żeby masa była lżejsza a nie taka jak sernik. 500 g serka homo 300 ml kremówki+3 łyżki cukru pudru 3 płaskie łyżki żelatyny(impreza była latem i torcik trzymał się nieżle) Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie(ok.1/4 szkl.), odstawić na kilka minut aż napęcznieje następnie rozpuścić w kąpieli wodnej. Jeszcze ciepłą dodać do serka i dobrze wymieszać, na koniec delikatnie wmieszać ubitą kremówkę.