Komentarze do przepisu

Skomentuj Wróć do przepisu "pierogi leniwe"

AgusiaK (2015-11-14 18:55)

Zawsze robię leniwe z tego przepisu i są genialne. Polecam.

rudaas (2014-01-05 18:15)

Wstawiłam ziemniaczki- efekty opiszę późniejpozdrawiam

rudaas (2014-01-05 18:13)

Prawdziwe pierogi ruskie są z ziemniaków,sera i boczku ;) pozdrawiam

kuk waldek (2013-09-17 08:24)

Zrobiłem te pierogi i wtedy się zaczęło. Jak nie zrobię ich przynajmniej 2 razy w tygodniu jest rozpacz w domu. Po prostu pycha taka micha

megi65 (2013-08-23 13:14)

Przepraszam czytających za moje literówki .. użyłam twarogu a nie targu . Na moje usprawiedliwienie , pisałam z pierogami w ustach i nie mogłam zbytnio skupić się .

megi65 (2013-08-23 13:08)

Jak zwał tak zwał to cudo ruskie , kopytka , leniwe czy pracowite to ... niewyobrażalnie pyszne , puszyste , trzymasz na języku nawet nie mlaśniesz cudownie docierak do akzdego kubeczka smakowego . Mała uwaga zrobiłam porcje solową .250 g wybornego tłustego targu (a co .. ) 2 ziemniaki wszystko przez praskę , 1 jajco i mąki tyle aby ciasto zrobiło się spreżyste ale nie ciężkie .. czyli ile zabierze ..Oto efekty ... Z bułeczką na maśle (a co .. ) i z cukrem trzcinowym.. Dziękuję autorce . Polecam .. polecam .. )))

Anabela2 (2013-05-24 14:34)

Pierożki bardzo dobre a dodatek ziemniaków powoduje że są bardzo puszyste. Ci co komentują, że nie dodaje się ziemniaków lepiej niech spróbują zamiast dodawać bezsensowne komentarze.

annaskrzypczyk (2012-09-07 16:40)

Najlepszy przepis na pierogi leniwe jaki sprawdzałam! dziękuje

sylwusia (2010-05-25 11:24)

^^ Miesza się twaróg i ziemniaki + pozostałe składniki -> to miałam na myśli :)

sylwusia (2010-05-25 11:23)

yufang: Masz rację, że ziemniaki+twaróg+cebulka to farsz od ruskich. Ale to farsz. A do leniwych miesza się ziemniaki, robi się rulon i kroi się je jak kopytka :) A nie zawija twaróg i ziemniaki tak jak normalne pierogi.

yufang (2009-11-24 13:09)

Moim zdaniem, skromnym:), leniwe sa bez ziemniakow, wg. mojej wiedzy twarog + ziemniaki + cebulka to farsz do pierogow ruskich:)

sylwusia (2009-10-08 18:04)

No i po konsumpcji :) Przepis super. Mężowi, teściowi i nawet mi (bo nie jestem zwolenniczką takich dań - jestem mięsożercą ;)) bardzo smakowalo. Po 2 pełne, duże talerze zjedliśmy wszyscy z roztopionym masłem, podsmażoną bułką tartą i posypane cukrem :) Jednak następnym razem dam trochę więcej sera białego, bo coś mało go czułam. Niemniej jednak przepis super i na pewno będę z niego korzystać, bo mąż uwielbia leniwe :) Pozdrawiam!

Dorota zza plota (2009-10-08 14:18)

Mnie sie wydaje, ze prawdziwe leniwe sa z ciasta serowego z maka badz kasza manna a LENIWE PIEROGI wlasnie z ciasta ziemnaczano serowego . Dlatego, ze sa "leniwa " wersja pierogow ruskich :-)

Dorota zza plota (2009-10-08 14:15)

Mnie sie w<ydaje ze Leniwe to sa z ciasta serowegfo bez ziemniakow zas PIEROGI LENIWE wlasnie z uiemniakow i sera gdyz sa "leniwa" wersja ruskich :-)

sylwusia (2009-10-08 13:05)

Dzis po raz pierwszy bede robila leniwe wg tego przepisu. Moj maz je bardzo lubi, a ja nigdy ich nie robilam, takze mam nadzieje, ze mu beda smakowac :) Dam znac po skosztowaniu jak wyszlo :)
P.S.: Konsultowalam sie tez z moja tesciowa co do ziemniakow w "pierogach" i ona tez zawsze dodaje ziemniaki do leniwych.

Pozdrowionka :)

Agma (2009-07-10 20:20)

baaardzo dobry przepis! ziemniaczki jeszcze ciepławe przez praskę przepuszczałam - pycha! Z małych modyfikacji, których się dopuściłam to ... zasugerowałam się jednym z komentujących i dałam dwa żółtka (zamiast dwóch jajek), a mąki tyle ile się wgniotło :) Rzeczywiście minutka od wypłynięcia starczy (choć początkowo miałam wątpliwości) ;) Wszystkim baaaardzo smakowało.
Dzięki setunia za umieszczenie tego przepisu!

Capadocia (2008-12-06 17:04)

witam po przerwie.no wiec nie wyszlo to za ciekawie.dalam sie nabrac na ten przepis bez ziemniakow i juz nie udalo sie tego uratowac.nie polecaam gotowania czegos z przepisu pod ktorym nie ma wielu komentarzy.to jest niesprawdzone.poza tym przychyle sie tutaj do opinii goroncego,ze jedno jajko wystarczy no i twarog chudy to tez mysle madra rzecz.w tym wszystkim chodzi o to,zeby dac jak najmniej maki,zeby ciasto si nie kleilo,i zeby mialo wystarczajaco gesta ale pulchna konsystencje.wobec tego trzeba jak najbardziej ograniczyc wszelkie plyny.tak nastepnym razem zrobie i wiem,ze wyjdzie dobrze,bo w ten sposob robilam juz kopytka i wyszly super.pamietajcie: jak najmniej maki (tylko uwazacie-konsystencja nie moze byc jak "do biszkoptu",bo nic nie uformujecie.powodzenia

Capadocia (2008-12-06 14:47)

Znalazlam przepis na pierogi leniwe i nie ma tam ziemniakow.wydaje mi sie ze sa one elementem,ktory pomaga wyrobic ciasto.jednak cos mnie podkusilo,zeby go zrobic.i co?wyszla mi bardzo rzadka masa,nie chce dawac na sile  maki bo beda twarde.czekam na ziemniaki i dodam do tego ciasta.bede musiala dodac troche wiecej maki bo w przepisie byly 4 jajka.oby sie udalo!wrcam po przerwie jak juz beda na talerzu.napisze czy brzuch peka mi z glodu czy z wrazenia.dobrze,ze nie mam za chwile gosci uff

ami91 (2008-02-01 09:30)

tak czy inaczej są super pyszne :) polewam czasem jogurtem albo słodką smietanka z cukrem =]

ami91 (2008-02-01 09:28)

mój przepis jest nieco inny :D na 50 dkg sera białego daje 2 całe jaja i 2 żóltka 4 średie ziemniaki no i mąki ile zabierze :P napewno z 30 dkg szczypte soli ale to już jak kto woli :D

setunia (2007-06-29 00:47)

anay masz szczescie , ze sie poprawilas  jesli chodzi o te 'kopytka":P , kore tez b. lubie nawet z ama duszona cebulka sa wysmienite:) , a smietana mysle , ze to nie byl zly pomysl szczegolnie jesli piszesz , ze sera miala mniej:) wiec , to soe\bie ta smietana "zrekompensowalas";) a i  polane smietana -juz ugotowane kluchy- sa super;)

Goroncy masz racje co do tych jaj, dopiero teraz po latach wiem , ze im mniej jaj do pierogoówq tzn ciasta na pierogi:P , czy nalesnikow , to ciasto jest  b. delikatne i mniej twarde, wiec teraz sama bede dodawala po jednym do tych pierozkow;) do nalesnikow juz od dawna jedno daje;), a co do nazwy , to niestety ale taik juz przyjelo sie i nazywa sie te kluchy pierogami;0

paker2145 ciesze sie , ze ci samkowaly:D next razem mysle , ze zaprasisz;) oki zaryy zartami:D
ale  hmmmm....mnie sie naprawde wszystko podoba!!!bo to w koncu moj przepis
tzn oczywiscie z ksiazki kucharkiej[pewnej] ale  chbya cos tam zmienialam trocjhe, wiec ta ksiazka byla tylko inspiracja!:)



A' ap[ropos gotowania to dawno nie robilam leniwych!!!wstyd sie przyznac ale kto wie czy nie z rok!!!!!!!moze wiec jutro zrobie, bo wearunki sprzyjajace: [piatek , a w lodowce ser bialy;0 co prawda nie swojski ale jest;)
no to moze jutro:)
pozdr. wszystkich smakoszy i kucharz!;0

paker2145 (2007-06-26 12:42)

wiesz co naprawdę dobre te pierogi leniwe_ właśnie jem je z twojego przepisu. Jeżeli setunia coś ciśię nie podoba to zgłoś śię do mnie

anay (2007-06-26 06:50)

ale tradycyjnie nazywa się je "pierogami".  kluski z zasady są "leniwe" (sposób, czas wykonania itp).  dowcip polega właśnie na tym, że tu pierogi są dla leniuchów.

goroncy (2007-06-25 20:45)

witam. wypróbowałem przepisu. leniwe wyszły doskonale. ziemniaki bardzo pasują do tego przepisu. wydaje mi się że można dodać do nich jeszcze trochę cukru waniliowego. od siebie moge tylko dodać tyle że warto zrobić je z chudego sera. potrzebna jest wtedy zdecydowanie mniejsza ilość mąki do tego aby ciasto nie kleiło się. dwa jajka to też lekka przesada. jeśli już to jedno jajko + jedno a nawet dwa żółtka. po tych zabiegach kluski będą zdecydowanie delikatniejsze i bardziej miękkie. a żeby dołączyć się do dyskusji to powiem że nie są to pierogi, są to kluski i na pewno nie są to kopytka.

anay (2007-06-22 11:26)

kopytka. tfuu. leniwe. (bo dzis mam ochotę na kopytka z sosem grzybowym - to dlatego)

anay (2007-06-22 11:25)

jak to nie widzisz?   zdrobnienia używane w nadmiarze robią się karykaturalnie obrzydliwe :D mnie przechodzą ciarki i się tego nie wstydzę.
kopytka wyszły git. mialam mniej sera, wiec robilam ze tak powiem z połowy - tylko chyba kartofle miałam za duże.  Na drugi raz zrobię z większej ilości sera.
ale smakowały mi :) lubię NIESłODKIE pierogi leniwe zastanawiam sie czy dodanie kwaśnej śmietany wpłynęłoby na ich kwaskowo serowy posmak pozytywnie
(zaraz podniosą larum ortodoksi - łlaaaaaaaaaa jak śmiesz!! leniwe to nie ze śmietaną!!! ze śmietaną to całkiem inne wynalazki łaaaaaaaaaaaaa)

setunia (2007-06-22 11:18)

anay nie widze zwiazku miedzy zdrobnieniami , a cfiarami:D:D . Smacznego zycze, tzn mam nadzieje, ze by6ly smaczne;)

anay (2007-06-21 19:28)

bla bla bla... a ja sobie je zrobię.  nie kumam tylko tej ilości zdrobnień. bbrrrrrrrr aż mnie ciarki przechodzą.

blondi (2007-04-21 19:43)

czyli macie złe przepisy ;]

lidka74 (2007-04-13 21:50)

Jak moga to byc kopytka, skoro kopytka są bez sera a tu ser jest, ja też mam przepis na kluski leniwe i jest ser, ziemniaki dokładnie tak jak w przepisie setuni.

blondi (2007-04-13 21:16)

To są kopytka !!!!!!! po co ludziom bzdury wciskać wystarczy poczytać....

setunia (2006-09-16 17:32)

Ika ciesze sie ze smakowaly:) Pozdrawiam;)

ika202 (2006-09-16 14:12)

pavla pierogi nie występują tylko z farszem pierogi leniwe istnieja i sa super :)setunia przepis pierwsza klasa:)POZDRAWIAM

setunia (2005-07-13 19:04)

agee z calym szacunkiem ale KOPYTKA sa bez sera:)
Pozdrawiam

agee (2005-07-13 13:45)

To są KOPYTKA, a nie "Leniwe". Leniwe z pewnością są bez ziemniaczków....pozdrwiam

setunia (2004-09-25 10:57)

bez ziemniakow to ja z sera i maki robie oponki smazone na oleju mniam z cukrem pudrem
gruba ciesze sie ze Ci smakowaly

gruba (2004-09-24 18:17)

Cztajac te komentarze mozna czasami sie posmiac-nie przypuszczalam ze moze byc tak wesolo ,zagladajac do przepisow. Pozdrawiam wszystkich.aha,pierozki wysmienite.

marinik (2004-09-21 17:44)

oj niekoniecznie bez ziemniakow. wg znanych mi wersji leniwe sa z ziemniakami obowiazkowo.

Krolka2 (2004-09-05 20:35)

Masz racje. Tylko leniwe sa bez ziemiakow(maka+twarog+ jaja).

Wkn (2004-09-01 13:12)

Setuniu, po pierwsze nie krzycz, proszę. Wielkie litery w Internecie oznaczaja podniesiony głos, zmniejszają też czytelność przekazu.
Druga sprawa, oczywiście domyśliłam się, że wpisany przez Ciebie ser oznacza biały ser, czyli twaróg, stąd moja odpowiedź na pierwszy komentarz.
I ostatnia rzecz, nie pisałam nic o wykwintności potrawy, zasugerowałam tylko, że mogą być wytrawne i słodkie pierogi leniwe.
To tyle. Pozdrawiam.

Wkn (2004-07-20 15:58)

Jeżeli w składnikach występuje twaróg, są to leniwe. Natomiast pozostałe składniki oraz ich proporcje decydują raczej o tym, czy będzie to słodka wersja leniwych, czy może bardziej wytrawna.

Przejdź do pełnej wersji serwisu